فراخوان اقامه باشکوه «نمازجمعه عاشورایی» در ایلام
کد خبر: 4158515
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

فراخوان اقامه باشکوه «نمازجمعه عاشورایی» در ایلام

با توجه به تقارن عاشورای حسینی با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام فراخوان اقامه باشکوه «نماز جمعه عاشورایی» در استان ایلام منتشر کرد.

 فراخوان اقامه باشکوه نمازجمعه عاشورایی در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، امروز 5 مرداد، مصادف با 9 محرم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام باتوجه به تقارن عاشورای حسینی با سالگرد اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فراخوان اقامه باشکوه «نمازجمعه عاشورایی» در استان ایلام منتشر کرد.

 متن فراخوان به این شرح است:

نهضت تاریخ‌ساز عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) عالی‌ترین جلوه‌های ارزش‌های انسانی و نماز ظهر عاشورا مظهر تمام‌عیار خلوص، بندگی و آمیزه‌ای از حماسه، دین‌خواهی و عروج انسان به عبودیت است.

 هم‌زمان با تقارن عاشورای حسینی با سالگرد اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ و به تأسی از سیره عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) و خلق حماسه دیگری از اوج بندگی و بهره‌مندی جامعه اسلامی از برکات اجتماع مؤمنان که نماد وحدت، انسجام و همدلی در بزرگداشت شعائر الهی است، نمازجمعه این هفته (شش مرداد) با عنوان «نمازجمعه عاشورایی» هم‌زمان با سراسر کشور در میعادگاه‌های نمازجمعه سراسر استان به‌ویژه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با حضور باشکوه هیئات و دسته‌جات عزاداری برگزار می‌شود.

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از عموم مردم ولایت‌مدار استان جهت حضور باشکوه و حماسه‌ساز در این آیین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام
captcha