پایمردی در برابر باطل درس مهم مکتب حسینی است
کد خبر: 4158657
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
امام‌ جمعه موقت شهرکرد:

پایمردی در برابر باطل درس مهم مکتب حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی با بیان اینکه پایمردی و استقامت در برابر ظلم و باطل درس مهم دیگری است که از مکتب حسینی می‌آموزیم، گفت: درسی که ایشان به ما مسلمانان و تمام آزادگان عالم دادند این است که روی حق پافشاری کنیم زیرا ارزش حق بسیار بالاست.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌ جمعه موقت شهرکرد، امروز، ششم مردادماه در نماز جمعه عاشورایی شهرکرد که با حضور سیل جمعیت عزاداران و عاشقان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با تسلیت سالگرد شهادت سرور و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین(ع) و یاران پاکباخته و استثنایی ایشان، با اشاره به اینکه امروز عاشوراییان و ارادتمندان حسینی در اول وقت دو سنت الهی یعنی نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه را برپا می‌کنند، اظهار کرد: مصادف شدن نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا و گرامیداشت یاد شهدای کربلا باعث شده است که حضور شیفتگان و ارادتمندان مکتب عاشورا بسیار چشمگیر و تحسین‌برانگیز باشد و به‌ویژه مشارکت جوانان و ابراز عشق و ارادت به ساحت اهل‌ بیت(ع) برای هر بیننده چشم‌نواز باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اظهار ارادت و اخلاص و وفاداری به اهل‌ بیت(ع) و برپایی محافل و مجالس حسینی سرمشق گرفتن از وجود نورانی اولیای الهی و امام حسين(ع) است، ادامه داد: ما بسیار از آن حضرت آموخته‌ایم و باز هم باید بیاموزیم؛ حفاظت از دین و ارزش‌ها، احکام الهی، حلال و حرام و نیز پایمردی بر حفظ موازین دینی از جمله درس‌هایی است که باید از ایشان بیاموزیم. 

فاطمی بیان کرد: دنیا چهره‌های مختلف و صحنه‌های گوناگونی را از خود به نمایش می‌گذارد و در پی فریب بنی‌آدم است و هر روز فتنه‌ای در چنگ دارد، اما خوشا به حال مؤمنان که احکام و موازین دین را حفاظت و رعایت کنند.

امام‌ جمعه موقت شهرکرد با تصریح اینکه پایمردی و استقامت در برابر ظلم و باطل درس مهم دیگری است که از مکتب حسینی می‌آموزیم، گفت: درسی که ایشان به ما مسلمانان و تمام آزادگان عالم دادند این است که روی حق پافشاری کنیم زیرا ارزش حق بسیار بالاست؛ حق آنچنان ارزش دارد که حتی شایسته است عزیزان خدا برایش شهید شوند همچنان که امام حسین(ع) و عزیزانشان در این راه فدا شدند. 

فاطمی تأکید کرد: ملت ایران در سال‌های نزدیک انقلاب و بعد از انقلاب با بهره‌گیری از این درس بزرگ در مسیر مبارزه با طاغوت نظام شاهنشاهی و نظام استکبار به‌پا خاست و مردم ما در مسیری خطرناک و پرهزینه قدم گذاشتند و دشواری‌ها را تحمل کردند که این مسیر تا امروز با سلامت و سعادت طی شده است.

وی با بیان اینکه در اسلام ایمان و عمل صالح در کنار هم هستند، افزود: دلیل ارجحیت امت پیامبر(ص) بر سایر امت‌ها همین است که علاوه بر عقاید الهی و ایمان، در عمل صالح اهتمام دارند.

امام‌ جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: عزاداران اباعبدالله(ع) از حیث جایگاه و مقام در اوج هستند به این شرط که این ایمان و اعتقادشان همراه با نماز اول وقت و برپایی نمازهای جمعه و جماعات و تقید به انجام واجبات دینی باشد؛ انجام تکالیف الهی زمانی ارزشمند است و جایگاه دارد که همراه با ولایت‌پذیری و محبت به اهل‌ بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.

انتهای پیام
captcha