انس با قرآن و حرکت در محور ولایت درس مهم عاشورا است
کد خبر: 4158683
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

انس با قرآن و حرکت در محور ولایت درس مهم عاشورا است

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه انس با قرآن و حرکت در محور ولایت و امامت درس مهمی است که باید از عاشورا فرا بگیریم، گفت: از درس‌های دیگر عاشورا بصیرت و آگاهی همچنین ثبات قدم در باورها و اعتقادات است.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، 6 مردادماه در نماز ظهر عاشورا و جمعه که در محل گلزار شهدای بندر انزلی و با حضور نمازگزاران و دسته‌جات عزاداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال عاشورا تقارن با روز جمعه پیدا کرده و هر دوی این ایام از مناسبت‌های بسیار مهم و از روزهای پر فضیلت امت پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: در روایات آمده حضرت موسی از پروردگار متعال سوال می‌کند که دلیل ارجحیت امت پیغمبر در آخرالزمان چیست؟ که خداوند ۱۰ مورد را برای این ارجحیت بیان می‌کند یکی از آنها نماز جمعه است و مؤلفه دیگر عاشوراست. در روایات ما جمعه و عاشورا روز ظهور ولیعصر (عج) بیان شده که اگر روایات را با هم بخواهیم تطبیق بدهیم باید در چنین روزی باشد.

امام جمعه بندر انزلی با گرامیداشت یاد و خاطره عاشورا و تسلیت این روز، تأکید کرد: موارد متعددی در اهداف متعالی امام حسین(ع) وجود دارد که برای حفظ دین و هدایت عزتمندانه امت در مدار حق و عدالت قیام کرد.

وی افزود: از جمله این موارد و درس‌هایی که در این قیام به عنوان الگو برای انسان‌ها وجود دارد می‌توان به امیدواری اشاره کرد که در حادثه و قیام کربلا علی رغم همه مسائل و سختی‌هایی که وجود دارد اصل امیدواری را شاهد هستیم.  نه تنها حضرت سیدالشهدا بلکه هیچ کدام از اهل بیت و اصحابی که همراه ایشان بودند دچار یأس نشدند و این مسئله را تا ظهر عاشورا علی رغم همه آن محاصره‌ها و سختی ها مشاهده می‌کنیم.

شمس‌الدین تصریح کرد: حرکت بر محور ولایت و امامت با تمسک به قرآن و توجه به معنویات در جامعه درس دیگری است که از عاشورا و با تأسی به رفتار سیدالشهدا و یارانش باوفایش باید بیاموزیم.

وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن در محور ولایت و امامت حرکت کردن درس مهمی است که باید از عاشورا فرا بگیریم، افزود: در مقاتل خواندیم که امام حسین(ع) دیروز و دیشب را مهلت گرفت از دشمن که نماز و قرآن بخواند زیرا فرمود قرآن خواندن را دوست دارم.

امام جمعه انزلی گفت: از درس‌های دیگر عاشورا بصیرت و آگاهی است همچنین ثبات قدم در باورها و اعتقادات از مواردی است که در عاشورا بسیار برجسته می‌بینیم که سیدالشهدا و یارانش کوچک‌ترین بی‌ثباتی و یا تردیدی به خود راه ندادند و در اعتقادات و مسیری که قدم برداشتند ثبات قدم داشتند.

انتهای پیام
captcha