شخصیت و صلابت حضرت زینب(س) الگویی برای همه زنان جهان است
کد خبر: 4158695
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
امام جمعه گرگان:

شخصیت و صلابت حضرت زینب(س) الگویی برای همه زنان جهان است

آیت‌الله نورمفیدی به شخصیت و صلابت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار الگویی برای تمام زنان جهان است، زیرا در سخت‌ترین مسئله اجتماعی و در بحرانی‌ترین شرایط با قدرت وارد میدان شد و بنیان حکومت فاسد بنی‌امیه را لرزاند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز، ششم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه ظهر عاشورا در مصلی وحدت گرگان ضمن تسلیت ایام عاشورا با بیان اینکه این روز‌ها درباره زن و میزان مسئولیت و آزادی زنان نظرات زیادی مطرح می‌شود، گفت: نقش غیرمستقیم زنان در حادثه کربلا این است که پشت هر یکی از 72 تن از یاران جان بر کف امام حسین(ع)، دست مادران بوده که با تربیت سالم، آنان را به میدان عشق کشانده است.

امام جمعه گرگان به شخصیت و صلابت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار الگویی برای تمام زنان جهان است، زیرا در سخت‌ترین مسئله اجتماعی مسئله حکومت و در بحرانی‌ترین شرایط با قدرت وارد میدان شد و بنیان حکومت فاسد بنی‌امیه را لرزاند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه متأسفانه امروزه در مورد زن و مسئولیت و آزادی زنان نظرات مختلفی مطرح می‌شود، بیان کرد: این نظرات غربی‌هاست که می‌خواهند با این کار زنان جامعه ما را نسبت به کشور و تأثیر آنها در بنیان خانواده متزلزل کنند در صورتی که در کشور ما زنان از نظر مسئولیت اجتماعی در آزادی هستند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اينکه از نظر اسلام زن و مرد ارزش یکسانی دارند و کمال زن به علم و دانش، تقوا و ایمان آنهاست، گفت: این در حالی که دنیای غرب با ترویج تفکر خودنمایی کردن به زنان توهین می‌کند و به دنبال دور کردن زن از ارزش واقعی خود اوست.

امام جمعه گرگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حادثه عاشورا فقط مختص به یک زمان و مکان نیست و باید درس‌های این قیام بزرگ برای همیشه در تاریخ بدرخشد. عزت کلید شخصیت امام حسین(ع) بوده و ایشان تکیه‌گاه خود را تنها خدا می‌دانست که هیچ قدرتی نمی‌توانست او را بترساند. قیام عاشورا درس‌های زیادی برای ما دارد، لذا علاوه برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) باید قیام عاشورا برای همگان تبیین شده و از قیام عاشورا درس عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل ظلم را فرا بگیریم.

وی همچنین نماز را ستون دین دانست و گفت: یکی از پیام‌های عاشورا اقامه نماز اول وقت بوده که اباعبدالله(ع) در آن شرایط سخت جنگ به اقامه اول وقت نماز اهمیت دادند و این درس بزرگی برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

انتهای پیام
captcha