امام‌شناسی؛ حاصل معرفت و نگاه دقیق به جریان عاشورا
کد خبر: 4159167
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
یک کارشناس مهدویت بیان کرد:

امام‌شناسی؛ حاصل معرفت و نگاه دقیق به جریان عاشورا

حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر حسین‌زاده با بیان اینکه عزاداری صحیح برای امام حسین(ع)، رمز موفقیت شیعیان در راستای آمادگی برای یاری امام زمان(عج) است، گفت: معرفت و نگاه دقیق به جریان عاشورا ما را به امام‌شناسی و عوامل مؤثر در انحطاط یا رشد جامعه در یاری امام می‌رساند.

امام حسین(ع)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر حسین‌زاده، کارشناس و استاد مهدویت بنیاد مهدویت خراسان رضوی در سلسله جلسات «معرفت حسینی تا معرفت مهدوی» اظهار کرد: نشانه معرفت کامل زائر و محب امام حسین(ع) این است که به همان اندازه در جهت عشق حضرت مهدی(عج) صادقانه عمل کند و در غیر این صورت در وادی محبت امام حسین(ع) نمره عالی را دریافت نمی‌کند.

این کارشناس مهدویت به تطبیق شرایط زمان امام حسین(ع) بر جامعه فعلی پرداخت و بیان کرد: بصیرت، معرفت، محبت و اطاعت، عناصر مهم یاری امام زمان(عج) در هر زمانی است و نباید اجازه داد عوامل مختلف بر یاری و تسلیم ما در برابر ایشان اثر منفی بگذارد.

حسین‌زاده، عزاداری صحیح برای امام حسین(ع) را رمز موفقیت شیعیان در راستای آمادگی در جهت یاری امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: سوختن در عزای سیدالشهدا(ع) منتظر را تقویت می‌کند تا معیارهای لازم یک یار واقعی را به‌دست آورد. معرفت و نگاه دقیق به جریان عاشورا ما را به امام‌شناسی و عوامل مؤثر در انحطاط یا رشد جامعه در یاری امام، می‌رساند.

وی با بیان اینکه اطاعت از نائب امام در عصر غیبت درسی واضح و ضروری از قیام سیدالشهدا(ع) است، افزود: از جمله پیوندهای بین نهضت سیدالشهدا(ع) و قیام جهانی حضرت مهدی(عج) می‌توان به بررسی ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) و یاران امام زمان(عج) اشاره کرد، همچنین تقوا، اخلاص، معرفت و شهادت‌طلبی نیز بخشی از صفات مشترک بین یاران است.

حسین‌زاده با اشاره به اهمیت جهاد تبیین برای تقویت تمدن نوین اسلامی در مقیاس جهانی گفت: تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) و همچنین اهداف قیام جهانی حضرت مهدی(عج) امری ضروری برای شیعیان است تا در راستای نظم نوین جهانی موفق‌تر باشند.

انتهای پیام
captcha