استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌‎های قرآن بیشتر شده است
کد خبر: 4159806
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
مدیر دارالقرآن نور خرم‌آباد:

استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌‎های قرآن بیشتر شده است

یک فعال قرآنی ضمن انتقاد از عدم حمایت مسئولان از دارالقرآن‌ها، استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های آموزش قرآن را تا حدودی خوب دانست و گفت: شاهد استقبال خوب دانش‌آموزان از کلاس‌های قرآن هستیم.

دارالقرآن نور خرم‌آبادپریناز شرفی، مدیر دارالقرآن نور آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‏‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به آغاز کلاس‌های تابستانی این دارالقرآن، اظهار کرد: در کلاس‌های تابستانه دارالقرآن نور خرم‌آباد بیش از 120 نفر مشارکت دارند.
 
وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم هستند، افزود: مربی کلاس آموزش قرائت پسران که 25 نفر هستند، محسن مریدی و مربی کلاس آموزش قرائت قرآن دختران که 32 نفر هستند، زهرا پاپی است.
 
شرفی با بیان اینکه قرآن‌آموزان این دارالقرآن دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هستند و تعدادی قرآن‌آموز بزرگسال و غیر دانش‌آموز نیز داریم، اضافه کرد: کلاس‌های تابستانه این دارالقرآن تا اواسط شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت و به شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها گواهی‌نامه معتبر اعطا خواهد شد.
 
وی استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های تابستانه را تا حدودی خوب دانست و ادامه داد: یک کلاس حفظ کل قرآن کریم نیز در این دارالقرآن در حال برگزاری است که 45 دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و دوم در آن شرکت دارند و مربی آن نیز اعظم شایسته است و یک کلاس حفظ جزء 30 قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی داریم که 18 نفر در آن شرکت دارند و مربی آن امیره دهنادی است.
 
شرفی با بیان اینکه دارالقرآن نور خرم‌آباد در یک فضای قدیمی مستقر است و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آن بسیار ضعیف است، گفت: در این مؤسسه قرآنی همچنین کلاس‎های آموزش نقاشی و زبان انگلیسی را داریم که کلاس نقاشی 18 نفر و کلاس زبان انگلیسی 12 نفر شرکت‌کننده کودک و نوجوان دارد و مربیان آن نیز حاتمیان و مژده‌ای هستند.
 
مدیر دارالقرآن نور آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‏‌آباد به موفقیت سه قرآن‌آموز  این دارالقرآن در مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بخش آوایی و راهیابی آنان به مرحله کشوری این مسابقات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه به دانش‌آموزان شرکت کننده در کلاس‌‎های آموزشی قرآن گواهی‎نامه اعطا می‌‎شود و اخیراً نیز داشتن مدارک قرآنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی به عنوان یک امتیاز لحاظ شده است شاهد استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های قرآنی دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی هستیم.
 
شرفی ضمن گلایه از مسئولان به خاطر عدم حمایت مادی و معنوی از دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی، افزود: برای اینکه انگیزه لازم در قرآن‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی ایجاد شود ما نیاز داریم برای آنان جایزه تهیه کنیم که متأسفانه مشکلات مالی چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد این در حالی‌است که برای اجرای برخی از برنامه‌ها و مراسم‌ها ما مجبور هستیم از خیرین و نیکوکاران کمک بگیریم.
 
این بانوی فعال قرآنی خواستار بازدید مسئولان از مؤسسات و دارالقرآن‌ها شد و گفت: در ماه محرم برنامه‌ عزاداری، زیارت عاشورا و روضه‌خوانی در دارالقرآن برگزار می‏‌شود که با استقبال خوبی از سوی قرآن‌آموزان مواجه شده است.
انتهای پیام
captcha