۴۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در مسابقات قرآن شرکت کردند
کد خبر: 4160830
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

۴۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در مسابقات قرآن شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شرکت بیش از ۷۴ هزار دانش‌آموز کرمانی در طرح‌های اوقات فراغت، گفت: امسال زمینه برای شرکت ۴۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در مسابقات قرآن، نماز و عترت و مسابقات فرهنگی هنری فراهم شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز، ۱۶ مردادماه در نشست با اصحاب رسانه استان به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره‌کل در کرمان پرداخت و گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله آموزش و پرورش، پروژه مهر است و براساس مهمترین هدف این پروژه، امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم برپا نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به روند نقل انتقالات و تأکید بر اینکه هیچ فردی با پارتی‌بازی جابه‌جا نمی‌شود، اظهار کرد: امسال ۲۰ تیم ارزیابی تشکیل و در سراسر استان بر ثبت‌نام دانش‌آموزان نظارت خواهند داشت. همچنین سامانه‌ای برای برگزاری دورهای ۳۶۰ ساعته ضمن خدمت برای معلمان غیردولتی نیز ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری شده است، اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۴۱ درصد به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان نسبت به کشور پایین است و اگر مدارسی که در حال ساخت است و یا کلنگ‌زنی شده‌اند افتتاح شود این مشکلات کمتر می‌شود، تصریح کرد: امسال بهره‌برداری از یک‌هزار کلاس درس در دستور کار است و کرمان رتبه دوم کشوری را در این زمینه دارد. همچنین اقدامات برای بهره‌برداری از مجتمع شهید سلیمانی با ۴۰ کلاس درس در حال انجام است.

رضایی با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان کرمانی در مسابقات ورزشی و شرکت بیش از ۷۴ هزار دانش‌آموز کرمانی در طرح‌های اوقات فراغت، افزود: امسال زمینه برای شرکت ۴۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در مسابقات قرآن، نماز و عترت و مسابقات فرهنگی هنری فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از جذب ۷۰۰ معلم در دوره آموزش ابتدایی و ۷۰۰ نفر در دوره متوسطه خبر داد و گفت: در خصوص فراهم کردن شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزان به هر دلیل از تحصیل باز بمانند و نقش رسانه‌ها در شناسایی و معرفی این دانش‌آموزان بسیار مهم است.



انتهای پیام
captcha