میزبانی دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار از 1500 قرآن‌آموز
کد خبر: 4161530
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

میزبانی دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار از 1500 قرآن‌آموز

دارالقرآن کوثر ولایت طاها از سال 1386 فعالیت خود را در شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ آغاز کرده و طی این مدت پذیرای بیش از 1500 قرآن‌آموز بوده است.

قرآن کریم

سیدهادی افتخاری، مدیر دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به فعالیت این مرکز قرآنی اشاره کرد و گفت: دارالقرآن کوثر ولایت طاها از سال 1386 فعالیت خود را در شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ آغاز کرده و طی این مدت پذیرای بیش از 1500 قرآن‌آموز بوده است.

وی با اشاره به  اینکه این دارالقرآن تاکنون کلاس‌های مختلفی از جمله کلاس قرائت ترتیل و تحقیق، دوره ترجمه و مفاهیم قرآن، احکام، حفظ قرآن کریم، تحقیق و پژوهش قرآن و ...  برگزار کرده است، گفت: از تعداد 200 نفری که در دوره‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شرکت کرده‌اند 90 نفر توانستند مدرک خود را بگیرند.

این مسئول بیان کرد: همچنین 100 نفر در طی این مدت در دوره احکام شرکت کردند که از میان آنها سه نفر توانستند با گذراندن دورها و کسب صلاحیت‌های لازم در این حوزه تدریس کنند.

افتخاری توضیح داد: در حوزه حفظ قرآن کریم نیز طی این سال‌ها 200 نفر شرکت‌کننده در بخش حفظ جز یک تا 30 داشتیم که 120 نفر آنها این دوره را گذراندند و موفق شدند تا جز 30 قرآن را حفظ کنند. 

وی گفت: در بخش حفظ یک تا پنج جز قرآن 50 نفر قرآن‌آموز داشتیم که از این تعداد 20 نفر توانستند با موفقیت این دوره را سپری کنند و در بخش حفظ کل قرآن نیز هفت نفر حافظ کل قرآن پرورش دادیم.

مدیر دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار توضیح داد: در دوره تفسیر موضوعی قرآن 50 نفر شرکت کننده داشتیم که در حال حاضر 10 نفر از آنها در این حوزه مشغول به تدریس هستند.

وی توضیح داد: خوشبختانه عملکرد این مرکز قرآنی به گونه‌ای بوده است که قرآن‌آموزانمان همه ساله در مسابقات قرآنی نیز رتبه های خوبی کسب می‌کنند به عنوان مثال در رشته قرائت تحقیق و ترتیل دو رتبه کشوری داشتیم. 

این مسئول در ادامه به برگزاری جلسات خانگی قرآن نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت 60 جلسه خانگی قران  کریم به همت این مرکز قرآنی در شهر گلسار تشکیل شده که با استقبال خوب مردم همراه بوده است.

افتخاری بیان کرد: همچنین این مرکز قرآنی در طول سال برنامه ختم قرآن را نیز در دستور کار قرار داده است و تاکنون ۵۰۰ ختم قران توسط علاقمندان و قرآن آموزان دارالقرآن انجام شده است.

 وی در پایان گفت: این مرکز در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی نیز متولی برگزاری پویش‌های مختلف است که به عنوان مثال در ماه رمضان سال گذشته پویش  حفظ و تفسیر و ترجمه سوره الرحمن و همچنین  پویش و تفسیر  سوره مبارک حضرت محمد (ص) در تمامی جلسات خانگی جزء‌خوانی قرآن از سوی دارالقران کوثر ولایت طه برگزار شده است.
  

انتهای پیام
captcha