«از گنگ تا دیرینه»
کد خبر: 4162145
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
معرفی کتاب؛

«از گنگ تا دیرینه»

کتاب «از گنگ تا دیرینه» به نویسندگی «فاطمه عزتی سوران» مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

«از گنگ تا دیرینه»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «از گنگ تا دیرینه» به نویسندگی فاطمه عزتی سوران مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده و در ۱۸۲ صفحه و تیراژ هزار جلد توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «از گنگ تا دیرینه» مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس که به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری رزمندگان پرداخته و رزمندگان را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«سهراب نمی‌آید

همین که صدای در را شنید، دلش هری ریخت. حدس می‌زد، شوهرش نادر پشت در باشد، جارو و خاک انداز را کنار حوض گذاشت و با قدم‌های سنگین به سمت در رفت، قبل از اینکه در را باز کند، برگشت و نگاهی به سمت خانه انداخت، با اینکه هنوز تا غروب خیلی مانده بود، اما چراغ راهرو و اتاق حاج خانم روشن بود، از لابه لای پرده توری حاج خانم را دید که پیراهن نبمه دوخته اش را پوشیده و پشتش به پنجره بود.

سهیلا داشت کوک‌های پیراهن مادرش را برسی می‌کرد. این دومین پیراهنی بود که این ماه برای مادرش می‌دوخت. هرچند که حاج خانم حداقل یه دست پیراهن از این جمعه تا آن جمعه که به حمام برود تن می‌کرد، یک دست مخصوص عبادت بود، پیراهن سفید گل‌دار، با اینکه عادت داشت موقع نماز چادر سرکند، اما روسری‌اش را هم عوض می‌کرد، یعنی سه بار در روز (پیراهن سفید برای نماز، پیراهن خانه که اکثرا از پارچه‌های مات و گل‌دار بود و پیراهن مخصوص خواب هم که جای خودش را داشت).

چون پیر و فرتوت شده بود و همیشه احساس سرما می‌کرد، از زیر تمام لباس‌ها پیراهن و بلوز هم به تن می‌کرد گیوه هم که پاپوش همیشه بود توی جوانی اش آن قدر گیوه بافته بود که برای هفت نسل بعدش هم کفاف می‌داد».

انتهای پیام
captcha