درخشش 3 دانش‌آموز استثنائی کردستانی در مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت
کد خبر: 4162173
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
در بخش پسران

درخشش 3 دانش‌آموز استثنائی کردستانی در مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از کسب سه مقام برتر کشوری توسط دانش‌آموزان پسر این استان در هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان با اشاره به شرکت چهار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از این استان در هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: سه نفر از این دانش‌آموزان توانستند مقام‌های برتر کشوری را به دست آورند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با یاد و خاطره شهیدان حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده از شهدای امنیت از 18 تا 22 مرادماه در شهر مشهد مقدس برگزار شد که سینا سلیمانی رتبه دوم احکام و شهریار بارانی رتبه دوم قرائت هر دو از مدرسه استثنایی تربیت بانه و محمدرضا مرادی رتبه دوم اذان از مدرسه سپیده بیجار حائز مقام‌های ارزشمند کشوری شدند.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان در ادامه گفت: سینا سلیمانی و محمدرضا مرادی دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی متوسطه دوره دوم کار و دانش خاص و شهریار بارانی دانش دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای است که موفق به کسب این مهم شدند.

ناظمی‌جلال افزود: هجدهمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در رشته‌های مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، قرائت قرآن، حفظ قرآن، حفظ مکتوب، مداحی و گفتمان مهدوی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا می‌شود.

انتهای پیام
captcha