علت مشکلات سیاسی و اجتماعی در جامعه، فاصله از قرآن است
کد خبر: 4162278
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

علت مشکلات سیاسی و اجتماعی در جامعه، فاصله از قرآن است

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو گفت: علت مشکلات ما در فضای سیاسی و اجتماعی ما فاصله با قرآن است لذا باید با قرآن مأنوس شد و زندگی قرآنی در محیط جامعه پیاده شود.

مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیروبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، امروز ۲۲ مرداد ماه در محفل انس با قرآن که در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شد، اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان از مراکز پیشتاز و پیشرو در عرصه فعالیت‌های قرآنی و دینی است که علاوه بر خدمت‌گزاری به مردم در عرصه فرهنگی و قرآنی هم مفتخر و سرافراز است.  

وی با اشاره به ماجرای اهانت به ساحت قرآن و قرآن‌سوزی در کشور سوئد، افزود: موج فزاینده‌ای از نفرت و انزجار در سراسر کشور نسبت به این اقدام شرم‌آور شکل گرفت، حتی اروپایی‌ها و ادیان مختلف نیز این اقدام را محکوم کردند، لذا هر قدر نسبت به این حادثه واکنش نشان بدهیم جا دارد و ارادت به قرآن باید بیشمار و عمیق‌تر پیگیری شود.

قبادی ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاد ظلم بزرگی بود به انسانیت و اقدامی که توسط جاهلیت مدرن نسبت به قرآن شکل گرفت، چراکه از نفوذ به قرآن ناراحت و آشفته بودند. منطق قرآن و ادبیات قرآنی چون در جامعه حکم فرما باشد به جامعه آرامش و محبت می‌دهد و دشمنان را نگران می‌کند لذا از این رو به ساحت این کتاب مقدس اهانت می‌کنند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با تأکيد بر اینکه قرآن کتاب وحدت محبت و آرامش است، تصریح کرد: تمام وجود قرآن و تأثیر قرآن بر وحدت و آرامش در میان جامعه بشریت است اینها نه تنها به قرآن بلکه به همه ادیان توهین کردند. بنابراین ادیان دیگر نیز نسبت به این مسئله موضع گرفتند؛ با یکی از کشیشان که گفت‌وگو داشتیم می‌گفت که قرآن‌سوزی از نظر ما یعنی انجیل و تورات‌سوزی و کسانی که این کار را انجام دادند جز جامعه بشریت نیستند.

وی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از دلایل مهمی که دشمن سواستفاده می‌کند و به قرآن اهانت می‌کند این است که ما از قرآن دور هستیم چقدر با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی فاصله داریم؛ این دوری را با قرآن کم کنیم تا جامعه‌ای قرآنی‌تر و فضای محبت در جامعه حکمفرما شود تا بتوانیم بر دشمن غلبه پیدا کنیم. 

قبادی گفت: علت تمام مشکلات ما در فضای سیاسی و اجتماعی فاصله از قرآن است، باید با قرآن مأنوس شد و زندگی قرآنی را در محیط جامعه پیاده کرد‌. امروز کشور ما به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی و به برکت مقام معظم رهبری و تحت هدایت ایشان در عرصه قرآنی ممتاز است و باز هم جا دارد بیشتر به آن پرداخته شود.

برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در وزارت نیرو

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به جلسات قرآن ادامه داد: وقتی ایشان ساعت‌ها در جلسات قرآنی حضور دارند و از نزدیک مسائل قرآنی را مورد تقویت و قاریان را مورد تشویق قرار می‌دهند این نشان‌دهنده عمق توجه مقام معظم رهبری به حاکمیت فضای قرآنی در جامعه است و می‌فرمایند مردم باید در این جلسات بنشینند و از قرآن لذت ببرند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با تأکيد بر اینکه وزارت نیرو مصمم است که فعالیت‌های قرآنی را توسعه دهد، تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی کارکنان و فرزندان وزارت نیرو شرکت کردند و همچنین ۱۵ محفل قرآنی در وزارت نیرو با همت و هدایت مسئولین این مجموعه برگزار شد.

وی افزود: وزارت نیرو در طراز بسیار قابل توجهی در عرصه قرآنی کشور قرار گرفته است و بنا بر اعلام ستاد مسابقات قرآن در سال گذشته جز دستگاه برتر برگزارکننده مسابقات شد، در آینده هم مصمم به توسعه فعالیت‌های قرآن است‌.

قبادی در پایان گفت: از مدیران صنعت آب و برق استان تقاضا داریم برپایی جلسات و کرسی‌های تلاوت قرآن را جدی بگیرند و با دعوت از چهره‌های شاخص قرآنی حلاوت و شیرینی قرآن را به ذائقه کارمندان این مجموعه بچشانند و فعالیت‌های قرآنی را توسعه و ترویج دهند و در عین حال نخبگان قرآنی در وزارت نیرو ارتقا پیدا کنند.

یادآور می‌شود، در این مراسم مهدی ساعد، قاری بین‌المللی از استان همدان نیز ضمن محکومیت اقدام شرم‌آور کشور سوئد نسبت به هتک حرمت قرآن کریم؛ به قرائت چند از کلام الله پرداخت.

انتهای پیام
captcha