دیدار اعضای ستاد «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» با امام جمعه یزد + عکس
کد خبر: 4162341
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

دیدار اعضای ستاد «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» با امام جمعه یزد + عکس

اعضای ستاد طرح «چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد» با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

دیدار اعضای ستاد طرح «4000 شهید 4000حافظ» با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اعضای ستاد طرح «چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد»، 22 مردادماه با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در این نشست گفت: هدف این طرح حفظ به تنهایی نیست، بلکه حفظ همراه با تدبر در مفاهیم کاربردی و قابل اجرا در زندگی امروزی است که در قالب بسته‌های آموزشی متنوع در اختیار قرآن آموزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح و بعد از ثبت‌نام هر قرآن‌آموز، یکی از شهدای والامقام استان به هر فرد اختصاص داده می‌شود که از ابتدای حفظ تا پایان حفظ کل قرآن کریم، این مسیر با ارتباط معنوی بین قرآن‌آموز و شهید اختصاصی، هموارتر و پربرکت‌تر خواهد شد.

روح‌الله مطهریان، دبیر ستاد طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن» نیز در این نشست با اشاره به ثبت‌نام بیش از چهار هزار نفر در این طرح اظهار کرد: فرآیند آزمون‌های این طرح نیز اواخر تیرماه آغاز شده و قرآن‌آموزان می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه حمد در آزمون مربوطه شرکت کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح، می‌توانند با مراجعه به سامانه https://hefzyazd.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام و مشخصات خود را برای یکی از مؤسسات نزدیک به محل سکونت خود ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این طرح گفت: اینکه استان یزد در راستای فرمایش رهبر انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گام برداشته و در کشور پیشگام است، مایه خرسندی و قدردانی است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح باید فراگیر باشد افزود: فعالیت‌های قرآنی باید در سطح مساجد و مدارس گسترش یابد و در این مکان‌های مهم شاهد توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی باشیم. 

ناصری با اشاره به اینکه مدارس باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که نسل جدید را نسلی متفکر، متدین و صاحب هویت ایرانی - اسلامی تربیت کنند گفت: این مهم با عمل و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس محقق خواهد شد. با برنامه‌ریزی برای گسترش پایگاه‌های قرآنی در استان و در مدارس می‌توان از اقدامات دشمن برای تغییر هویت نسل جدید جلوگیری کرد.

حسین قادری، عضو ستاد طرح چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم نیز مواردی را بیان و خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی برای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان شد.

انتهای پیام
captcha