دومین تجمع بانوان زینبی بندرانزلی در حال برگزاری است
کد خبر: 4162357
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
برای دومین سال متوالی

دومین تجمع بانوان زینبی بندرانزلی در حال برگزاری است

مسئول برگزاری دومین تجمع بزرگ بانوان زینبی در بندرانزلی گفت: این ویژه‌برنامه که همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه قرآن شهری ترنج برگزار می‌شود، تا ۲۶ مردادماه ادامه دارد.

زهره رضوانی‌فرد، مسئول برگزاری دومین تجمع بزرگ بانوان زینبی در بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ بانوان زینبی، اظهار کرد: این برنامه عزاداری در دهه سوم محرم ویژه بانوان بوده و همه عوامل اجرایی آن نیز از بانوان هستند، در واقع یک حرکت معنوی به همت نسوان محب و دوستدار خاندان اهل بیت(ع) در شهرستان بندرانزلی بوده که در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این تجمع، برای دومین سال متوالی است که در خانه قرآن شهری ترنج بندر انزلی برگزار می‌شود، افزود: نقش حضرت زینب(س) در امتداد پیام عاشورا بر کسی پوشیده نیست و این تجمع با تأسی به همین رسالت و با حضور بانوان برگزار می‌شود.

رضوانی‌فرد با اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان بندر انزلی از این تجمع، گفت: در این ویژه‌برنامه که از ۱۶ مردادماه آغاز شده و همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مدت ۱۰ روز در خیمه‌گاه زینبیه در حال برگزاری است، خانه قرآن شهری ترنج بندرانزلی میزبان دوستداران خاندان مطهر اهل بیت(ع) است.

وی در خصوص بخش‌های این ویژه‌برنامه بیان کرد: تلاوت قرآن کریم با حضور بانوان قاری ممتاز شهرستان، قرائت دکلمه و شعر مرتبط با عاشورا و محرم، قرائت زیارت عاشورا روایتگری از شهدا و در خاتمه مداحی و سینه‌زنی در این مراسم اجرا می‌شود.

رضوانی فرد گفت: ۵ روز اول مراسم با سخنرانی خوش پسند از خطبای بانوی توانمند شهرستان بندرانزلی و مداحی مدنی از مادحین شهرستان رشت برگزار شد و برای ۵ روز دوم این تجمع که با حضور و روایتگری شهدایی فتحی، عضو کانون بانوان مادح استان قم، اجرا می‌شود.

مسئول برگزاری دومین تجمع بزرگ بانوان زینبی در بندر انزلی تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) روایتگر کربلا بودند و با تلاش‌ها و روشنگری‌های ایشان بود که پیام عاشورا ادامه پیدا کرد و امروز بانوان می‌توانند روایتگر این واقعه و تبیین آن برای نسل‌های امروزی جامعه باشند. به‌ویژه مادران، در این زمینه نقش بسیار مؤثری در خانواده می‌توانند ایفا کنند و با الگوبرداری از عقیله بنی هاشم و نوامیس آل الله، نسبت به حفظ و رعایت و ترویج عفاف و حجاب فاطمی و زینبی کوشا باشند.

رضوانی فرد گفت: امید است تمامی بانوان و مادران و دختران شهرستان بندرانزلی، که عشق و ارادت و محبت و مودت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) را دارند، ضمن حضور همه جانبه و پرشور در این ایام؛ مسئولان برگزاری را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha