اشتغال زایی 80 نفر در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد
کد خبر: 4163512
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

اشتغال زایی 80 نفر در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: با توجه به راه اندازی فروشگاه، نانوایی و کارگاه خیاطی در جوار امامزاده زمینه ایجاد اشتغال برای 80 نفر به صورت مستقیم مهیا شده است.

حجت الاسلام صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد امروز 28 مردادماه سال جاری در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به وجود فضاهای مناسب برای راه اندازی مشاغل مختلف در جوار امامزاده همانند فروشگاه مواد غذایی با ارائه کالاهای مرغوب با کمترین سود، کارگاه خیاطی و دوخت پوشاک متناسب با فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نانوایی زمینه بکارگیری 80 نفر نیرو به طور مستقیم ایجاد شد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری و احیاء موقوفات در شهرستان بجنورد، ادامه داد: از مجموع دو هزار و 800 رقبه موجود در این منطقه 400 رقبه تجاری بوده و مابقی کشاورزی و زارعی و مسکونی است.

وی با تاکید بر اینکه باید اشخاص حقیقی و حقوقی این سازمان را با پرداخت به موقع اجاره بهای خود در ارائه خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم یاری کنند، یادآورشد: اوقاف در شهرستان بجنورد از اشخاص حقیقی چهار میلیارد ریال مطالبات دارد که باید افراد بدهی خود را در موعد مقرر از بابت اجاره بها پرداخت کنند تا اجرای نیات از سوی سازمان سریعتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش حقوقی میزان مطالبات هنوز جمع بندی نشده است و این درحالیست که بدهی برخی از ادارات از طریق مراجع قانونی پیگیری شده و برخحی هم از طریق تعامل در حال پرداخت هستند، افزود: در شهر بجنورد موقوفه نظام و الشریعه با 205 رقبه تحت اختبار دستگاه‎‌های دولتی قرار دارد.

صفری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیارد ریال از محل موقوفات برای اطعام عزاداری‌ها هزینه شده که طی سال گذشته این مهم در مجموع ۲۴ میلیارد ریال بود، گفت: طی سال گذشته سه میلیارد و 400 میلیون تومان در راستای اجرای نیات واقفین برای مدارس دینی، مذهبی، شهادت ائمه اطهار، مساجد و بقاع متبرکه و امور خیریه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغ فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید طی سال گذشته شش مورد موقوفه جدید در مرکز استان ایجاد شد که مربوط به زمین زراعی، مسکونی، مسجد و حسینیه بوده، علاوه بر این در سال جاری نیز تاکنون سه موقوفه ایجاد و یک مورد آن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha