برتری دانش‌آموزان مازندرانی در مسابقات قرآنی کشور
کد خبر: 4163771
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

برتری دانش‌آموزان مازندرانی در مسابقات قرآنی کشور

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برتری دانش‌آموزان مازندرانی در مسابقات قرآنی کشوری در مشهد مقدس خبر داد.

حسین کمالی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، حسین کمالی، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به برتری دانش‌آموزان مازندران در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان مازندرانی با حضور در مشهد در بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، برای کسب رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف با سایر دانش‌آموزان استان‌های کشور به رقابت پرداختند.

وی افزود: در بخش آوایی این دوره از مسابقات در دوره ابتدایی دانش‌آموزان «سیده اسرا خلیلی» و «سید عطا بابایی» دو رتبه عالی در رشته حفظ کل قرآن را کسب کردند.

کمالی تصریح کرد: رتبه چهارم رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم را دانش‌آموز «هانیه قلندری» در دوره متوسطه اول از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در رشته قرائت تحقیق نیز دو رتبه دوم و سوم توسط دانش‌آموزان «صنم گل نژاد» و «هادی قربانی» در دوره متوسطه دوم بدست آمد خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی از ۱۹ تا ۲۱ مرداد به میزبانی استان خراسان رضوی در اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم دوره ابتدایی، حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل دوره‌های اول و دوم متوسطه، قرائت تحقیق دوره‌های متوسطه اول و دوم، اذان و مداحی متوسطه اول و دوم ویژه پسران و دعاخوانی متوسطه دوم ویژه دختران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha