مساجد خراسان‌ شمالی با مسجد تراز انقلاب فاصله دارد
کد خبر: 4163828
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

مساجد خراسان‌ شمالی با مسجد تراز انقلاب فاصله دارد

مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌ شمالی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان در خصوص مسجد تراز انقلاب اسلامی، مساجد استان با این مهم فاصله دارند که باید رسانه‌ها با مطالبه‌گری این موضوع را بررسی کنند.

حجت الاسلام محمد خانی، مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، حجت‌الاسلام محمد خانی، مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌ شمالی در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات و آسیب‌های موجود در مساجد استان، باید شاخص‌های مساجد تراز انقلاب اسلامی در سطح استان پیاده‌سازی شود.

وی با تأکید بر لزوم پرداختن رسانه‌ها به مسائل و مشکلات مساجد استان، افزود: از سال گذشته تاکنون مشکلات ۱۶۰ مسجد خراسان‌شمالی مورد بررسی و احصاء قرار گرفته است.

مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌ شمالی با اشاره به وجود یک هزار و ۱۶۶ مسجد در سطح استان، ادامه داد: مستندی از مسجد جامع بجنورد در قالب طرح مسجد نشان تهیه شده از سیمای اترک استان پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ مبلغ در مساجد روستاهای استان به تبلیغ می‌پردازند، یادآور شد: در قالب طرح کوثر هم ۳۰ مسجد در مساجد حاشیه شهر فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خانی با بیان اینکه ۴۰ مسجد در ایام آخر صفر به زائران امام رضا(ع) خدمات‌دهی می‌کنند، گفت: این مساجد در مسیر چمن بید تا شهرستان فاروج قرار دارند که برخی دارای امکانات اسکان موقت، پذیرایی چایی، سرویس استحمام و بهداشتی هستند.

وی با گلایه از استانداری و مسئولان حوزه اجتماعی به جهت عدم اختصاص اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز مساجد استان در مسیر زائران امام رضا (ع)، گفت: مساجد این محور دارای مشکلات برق رسانی، آب رسانی، لوله کشی، سرویس بهداشتی و حمام هستند.

انتهای پیام
captcha