سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرآن را مبنا قرار داده است
کد خبر: 4164846
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرآن را مبنا قرار داده است

رضامراد صحرایی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرآن مبنا قرار داده شده و اگر در بین برنامه‌های این سند بخواهیم به برنامه‌ای بیشتر توجه کنیم، آن ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و کلاس درس است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، سوم شهریورماه در مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین دوره مسابقات دانش‌آموزی در مرحله نهایی در بخش دختران در تالار انتظار شهر کرمانشاه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با ابراز خشنودی از حضور در استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که در این میان ۸۲۰ دانش‌آموز و ۱۷۱ معلم به مقام شهادت نائل آمده‌اند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی مفتخر است تا دروازه کربلا باشد و روزگاری این دیار سفره‌دار رزمندگان بوده و امروز سفره‌دار زائران امام حسین(ع) است، افزود: اگر به دنبال عزت هستیم باید آن را در قرآن جستجو کنیم و اگر انسان مخاطب خدا شود تأثیری که می‌پذیرد از هر کاری ارزشمندتر است.

صحرایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین گامی در مسیر تربیت اسلامی است، گفت: انس با قرآن نتایج بسیاری دارد که اولین آن حب به اهل‌ بیت(ع) است و بر این اساس نظام معرفتی که شکل می‌گیرد تربیت انسان بصیر و متعهد است که هدف نهایی سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز فهم قرآن و تدبر ما از قرآن باعث نهادینه شدن عمیق به این کتاب شده و این عشق بصیرت ما را افزایش داده و آنچه پیروزی ما را تضمین می‌کند انس و عشق به این کتاب الهی است. در سند تحول بنیادین اساس هر کاری از قرآن مایه گرفته و ریشه تمام آن‌ها قرآنی است و برنامه ما ترویج قرآن و بردن این کتاب الهی به قلب و ذهن دانش‌آموزان است.

صحرایی بیان کرد: راهنمایی بهتر از قرآن وجود ندارد و نظام معرفتی که بر پایه چنین کتابی قرار گرفته باشد همان چیزی است که در سند تحول از آن به‌عنوان حیات طیبه یاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به شرکت‌کنندگان بخش پژوهشی چهل‌ویکمین دوره مسابقات دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در این دوره از مسابقات بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز برتر در این بخش ارزشمند به فینال مسابقات راه یافتند و بدانیم تفسیر و تدبر در قرآن کریم بسیار مهم است و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده و تفسیر و در آن تدبر می‌شود از انحرافات به دور است و آسیب‌ها در آن به صفر می‌رسد.

وی یادآور شد: خوشحالیم که به واسطه برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان موج قرآنی در سراسر کشور شکل گرفته و این امر به ایران قوی ختم خواهد شد که آرزوی همه ماست و تنها راه گذر از این مسیر، آموزش و پرورش است.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود یک کار مهم را که در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته را جذب نخبگان و مقام‌آوران قرآن دانش‌آموزی به دانشگاه فرهنگیان دانست، گفت: تلاش می‌کنیم تا این عزیزان بدون آزمون جذب دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام روش‌های تربیتی در پیوند با سرچشمه الهی است و دین مبین اسلام به نگرش فلسفی به مؤلفه تعلیم و تربیت جهت داده و فرهنگ دینی بر تمام شئون زندگی سایه انداخته است.

وی در پایان بیان کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است و این موضوعی است که برای جذب بیشتر دانش‌آموزان به قرآن و انس با آن بدان توجه می‌شود.

انتهای پیام
captcha