سرعین، ظرفیت برگزاری همایش‌های قرآنی در سطح ملی را دارد
کد خبر: 4164961
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

سرعین، ظرفیت برگزاری همایش‌های قرآنی در سطح ملی را دارد

امام جمعه سرعین گفت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن فضاهای مناسب و موقعیت جغرافیایی مطلوب، از ظرفیت برگزاری همایش‌های قرآنی در سطح ملی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور، امام جمعه سرعینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور، امام جمعه سرعین، روز گذشته، سوم شهریورماه در جلسه دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از وجود قاریان برجسته قرآن در شهرستان سرعین خبر داد و اظهار کرد: سرعین با دارا بودن آب و هوای مناسب و پیشینه مذهبی، قاریان و حافظان برجسته قرآنی تربیت کرده است.

امام جمعه سرعین گفت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن فضاهای مناسب و موقعیت جغرافیایی مطلوب، از ظرفیت برگزاری همایش‌های قرآنی در سطح ملی برخوردار بوده و آماده برپایی دوره‌های توانمندی مربیان قرآن و آموزش در سطح استانی و کشوری است که این امر باعث ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان است.

وی افزود: نیمی از افراد شرکت‌کننده در نماز جمعه سرعین را مسافران و مهمانان تابستانی تشکیل می‌دهند که لازم است در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و قرآنی وجود افراد مختلف از استان‌های کشور را در این شهر توریستی در نظر گرفت.

شیرعلیپور تأکید کرد: مطالبه ما این است که برنامه‌هایی همانند برنامه محفل در سرعین برگزار شود تا از فرصت گردشگری این شهرستان در تقویت فرهنگ دینی استفاده شود.

امام جمعه سرعین بر ضرورت انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای و جلوگیری از موازی‌کاری در امور قرآنی لازمه توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است، چرا که با انسجام در فعالیت‌ها و نظام‌مندی در امور می‌توان از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری کرده و نتیجه مطلوب را کسب کرد.

وی شهرستان سرعین را رتبه اول در اجرای طرح قرآنی سمیر مطرح کرد و گفت: سرعین در سطح استان رتبه اول را در اجرای طرح قرآنی سمیر دارا است که در این خصوص از رده‌های سنی مختلف مخاطبان بسیاری در آموزش قرآن در مساجد این شهرستان شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha