ضرورت ترویج رفتارهای مهدوی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165050
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
در گفت‌وگو با ایکنا تأکید شد

ضرورت ترویج رفتارهای مهدوی در پیاده‌روی اربعین

یک کارشناس دینی با تأکید بر ترویج رفتارهای مهدوی در سفر اربعین حسینی گفت: باید در این مسیر تا می‌توانیم دیگران را به یاد امام زمان(عج) بیندازیم و آنها را با ایشان آشنا کنیم.

پیاده‌روی اربعینحجت‌الاسلام وحید محمدی، کارشناس دینی در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه در سفر اربعین باید کاری کنیم که توجه تام حضرت مهدی(عج) روی ما باشد، لذا یک‌سری مراقبت‌هایی را باید رعایت کنیم، گفت: اول اینکه از امام زمان(عج) باید اذن بگیریم و این سفر را به نیابت از ایشان و به نیت آماده شدن برای زمینه‌سازی ظهور آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر اگر می‌خواهیم توجه تام امام زمان(عج) شامل حال ما شود باید خیلی به یاد ایشان باشیم، اضافه کرد: بیاییم از این سفر اربعین شروع کنیم و در مسیر پیاده‌روی که می‌رویم تمرین کنیم به یاد حضرت باشیم، نام ایشان را ببریم و هر روز در این مسیر زیارت آل‌یاسین بخوانیم.

محمدی افزود: نکته قابل تأمل دیگر تبلیغ برای امام عصر(عج) است؛ ترویج نام و یاد حضرت بقیةالله(عج) ضروری است. باید در این مسیر تا می‌توانیم دیگران را به یاد امام زمان(عج) بیندازیم و آنها را با ایشان آشنا کرده و تلنگر بزنیم که ما برای ظهور چه کردیم، آیا پس از برگشت در هر شغلی که هستیم حاضریم کاری برای امام زمان(عج) انجام دهیم؟

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه نکته بعدی ترویج رفتارهای مهدوی است، اضافه کرد: امام عصر(عج) مهربان است و ما در این سفر باید به شدت مهربان باشیم، با برادران عراقی مهربان باشیم و لبخند را فراموش نکنیم، خدمت به زوار داشته باشیم، درست است که خودمان نیز زائر هستیم، اما بنای ما بر این باشد که به زوار خدمت کنیم ولو شستن یک استکان باشد.

وی با بیان اینکه بهتر است در این ایام احسان کرده و به دیگران هدیه بدهیم به‌ویژه هدایا را به‌عنوان نذر برای امام زمان(عج) به کودکان بدهیم، اضافه کرد: نماز اول وقت همواره مورد تأکید بوده و اگر اهل نماز اول وقت در این مسیر نباشیم یقیناً توجه امام زمان(عج) به ما کمتر خواهد شد و در نهایت چند قدمی به نیت حضرت رقیه(س) برداریم، چراکه تنها کسی از کاروان و اهل‌ بیت امام حسین(ع) است که در این سفر نبود.

انتهای پیام
captcha