رقابت 7 هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج همدان
کد خبر: 4165214
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

رقابت 7 هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج همدان

مدیر دارالقرآن بسیج همدان با اشاره به برگزاری مرحله حوزه‌ای سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در این استان گفت: 7 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این مرحله با همدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات قرآنعباس ابراهیمی، مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات شامل چهار مرحله حوزه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستانی و کشوری است.

وی افزود: مرحله حوزه‌ای این دور از مسابقات از 16 مردادماه آغاز و تا دوم شهریورماه ادامه داشت و شرکت‌کنندگان در 82 نقطه استان و در هشت شهرستان به رقابت پرداختند. مرحله شهرستانی مسابقات در شهریورماه و پس از ایام اربعین و بازگشت زائران، مرحله استانی در مهرماه و مرحله کشوری در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: این مسابقات ویژه بانوان و آقایان و در دو رده سنی زیر 16 و بالای 16 سال برگزار می‌شود، تاکنون 7 هزار نفر در مرحله حوزه‌ای با هم رقابت کردند که یک هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده‌اند. این مسابقات طبق روال گذشته به‌صورت فردی، گروهی و خانوادگی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر فرد مجاز به شرکت در سه رشته است، گفت: این دور از مسابقات شامل 37 رشته است که 16 رشته آن در مرحله مقدماتی و حوزه‌ای بود، از این 16 رشته نیز هشت رشته فقط در مرحله حوزه‌ای بود که نفرات برتر فقط در این مرحله با یکدیگر به رقابت پرداختند و این رقابت در مرحله بالاتر وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha