کنگره 24 هزار شهید خوزستان امسال برگزار می‌شود
کد خبر: 4165524
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

کنگره 24 هزار شهید خوزستان امسال برگزار می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اواخر سال جاری، گفت: اداره کار استان باید سهم ۳۰ درصدی اشتغال ایثارگران در شرکت‌ها و ادارات را مشخص و عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه اعلام کند.

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از دفاع پرس، عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان شامگاه گذشته 5 شهریورماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وظایف این شورا با موضوع شهادت گره خورده و همین موضوع باعث ثبات و ماندگاری مکتب شیعی شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به شهدا نیست، افزود: باید به مشکلات خانواده‌های شهدا رسیدگی و به آنها توجه بیشتری کرد. علاوه بر این انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به دیدار با خانواده شهدا اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و این شورا باید با شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اواخر سال جاری اشاره کرد و افزود: قبل از برگزاری کنگره شهدای استان، هشت پیش کنگره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.

افرازه شهاوند همچنین در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران استان بیان کرد: لازم است که بین بنیاد شهید و اداره‌کل راه و شهرسازی استان و نهادهای مربوطه، تعامل برقرار شود تا مشکلات برطرف شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اداره کار استان باید سهم ۳۰ درصدی اشتغال ایثارگران در شرکت‌ها و ادارات را مشخص و عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه اعلام کند. همچنین باید ایرادات و آسیب‌های موجود در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگران احصا و به شورای اشتغال استان ارائه شود.

انتهای پیام
captcha