صدور بیش از ۴۰ گواهی‌نامه آموزش قرآن کریم در زابل
کد خبر: 4167055
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
از سوی خانه قرآن و عترت یاوران ولایت انجام شد

صدور بیش از ۴۰ گواهی‌نامه آموزش قرآن کریم در زابل

مدیر خانه قرآن و عترت یاوران ولایت زابل گفت: پس از برگزاری کلاس‌های متعدد آموزشی در رشته‌های اذان، روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه خادمین قرآن، مربیان و قاریانی که با این مرکز همکاری داشتند، بیش از ۴۰ گواهینامه پایان دوره در این زمینه صادر شد.

گواهینامه پایان دوره آموزشیحجت‌الاسلام محمود وحیدی‌راد، مدیرخانه قرآن و عترت یاوران ولایت زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: قرآن شفادهنده دردهای روحی و روانی، اخلاقی و اعتقادی بشریت است، لذا ضرورت دارد تا به‌صورت ویژه، به کلام وحی توجه و فرهنگ انس با قرآن در بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، افزود: انسان با یاد خدا آرامش پیدا می‌کند، اگر انسان ذکرهای وارده همچون؛ سبحان‌الله، الحمدلله، لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، الله‌اکبر و دیگر اذکار را بسیار بگوید آرامش پیدا خواهد کرد.

مدیر خانه قرآن و عترت یاوران ولایت زابل ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ما در خانه قرآن و عترت، ترغیب جوانان و نوجوانان به فراگیری هرچه بهتر و بیشتر قرآن، آشنایی کردن نسل جوان و نوجوان با قصص قرآنی، آموزش قواعد و آداب اذان و اقامه و... است.

حجت‌الاسلام وحیدی‌راد افزود: پس از برگزاری کلاس‌های متعدد آموزشی در رشته‌های اذان، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، برای خادمین قرآن، مربیان و قاریانی که با این مرکز همکاری داشتند، بیش از 40 گواهینامه در این زمینه صادر شد.

وی گفت: دوره آموزش اذان برای اولین‌بار توسط این خانه قرآن برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان به این رشته مواجه شد و این مشوقی برای استمرار برپایی این دوره بود.

انتهای پیام
captcha