ارسال 1000 اثر به سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان
کد خبر: 4168262
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

ارسال 1000 اثر به سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به ارسال یک هزار اثر به دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» گفت: این رویداد معنوی سهم بسزایی در معرفی آداب و رسوم عزاداری و ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی دارد.

فرهاد فرامرزیان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان، صبح امروز، ۲۰ شهریورماه در آیین اختتامیه دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: قیام سیدوسالار شهیدان در عاشورای سال ۶۱ هجری، مکتبی است که وجدان‌های خفته را بیدار و زیر بار ظلم نرفتن، رشادت، ایثار، گذشت و آزادمردی را در اسلام نهادینه کرد.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و به‌ویژه ترویج فرهنگ عاشورا اضافه کرد: در این راستا جهاددانشگاهی استان لرستان در قالب برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم» به دنبال بهره‌گیری از زبان هنر برای ترویج فرهنگ حسینی و نیز شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد است.

فرامرزیان با اشاره به اینکه سوگواره «مَحرم مُحرم» در ۱۱ دوره اخیر در سطح استان لرستان برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به قرابت‌های فرهنگی و نزدیک بودن سبک عزاداری استان‌های لرنشین، دوازدهمین دوره این سوگواره به همت جهاددانشگاهی لرستان در سطح منطقه‌ای برگزار شد.

وی با اشاره به ارسال یک هزار اثر به دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان در سه بخش عکس، گرافیک دیجیتال و شعر افزود: با توجه به منطقه‌ای بودن این سوگواره، آثار ارسالی به دبیرخانه نسبت به سنوات گذشته رشد چندبرابری داشته است.

فرامرزیان یادآور شد: در برگزاری این سوگواره دستگاه‌های فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، محیط زیست لرستان، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری‌ خرم‌آباد، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری لرستان مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha