اجرای 2 هزار ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی
کد خبر: 4169632
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

اجرای 2 هزار ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از اجرای بیش از 2 هزار برنامه در 300 سرفصل به مناسبت فرا رسیدن چهل‌و‌سومین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، 27 شهریور، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضرورت تجلیل از جامعه ایثارگری و خانواده آنان را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال چهل‌و‌سومین سال هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و توفیقات هشت سال رشادت و شجاعت جوانان این مرز و بوم را سرلوحه قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی در سال 99، اظهار کرد: از این سال تاکنون رویکرد برنامه‌ها در راستای محتواسازی و غنای فرهنگی صورت می‌گیرد و سعی داریم در سایه هم‌افزایی اهداف محقق شود؛ چراکه این هفته متعلق به تمامی اقشارست و حضور همگان در این عرصه بسیار حائزاهمیت است.

کریمی دفاع مقدس را عاملی برای جریان‌سازی انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: تمام اهداف تعریف شده برای این دوران با رهبری امام راحل پیش رفت و از آن پس از مقام معظم رهبری سکان هدایت را در دست گرفت و با بهترین شیوه برنامه‌ها را پیشبرد. روزهای جنگ گاه برای جزئی‌ترین تجهیزات همچون سیم‌خاردار مشکل داشتیم، اما با تلاش جوانان نخبه امروز در جایگاه دفاعی و بازدارندگی قرار داشته و باعث شده جزو کشورهای مطرح باشیم.

وی با بیان این مطلب که مدیران کاربلد و اندیشمند در دوران دفاع مقدس ساخته شده و با اتکا به دانش خود توانستند اهداف را جامه عمل بپوشانند، اضافه کرد: با همت و تلاش نخبگان جوان، امروز در حوزه‌های علمی، نظامی و هسته‌ای جزو کشورهای تراز اول جهان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار استان از اجرای 2هزار برنامه در 300 سرفصل در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های این هفته مطابق هرسال از 31 شهریور آغاز و تا 6 مهرماه ادامه دارد. از اهم برنامه‌های این هفته می‌توان به مراسم «تکریم و تجلیل در حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ویژه یک میلیون رزمنده و خانواده آنان در روز چهارشنبه، 29 شهریور، همزمان با سراسر کشور اشاره کرد.

کریمی از برگزا ری مسابقات قرآن بسیج در هفته دفاع مقدس و برپایی حداقل 12 محفل انس قرآن در استان خبر داد و افزود: با برگزاری این محافل که با ظرفیت نیروهای بسیجی و قاریان سطح استان انجام خواهد شد، می‌توان ظرفیت‌های در اختیار را شناسایی کرده و به آنان ارج نهاد.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح به عنوان نمایش اقتدار، اجرای نمایش میدانی «به آینه نگاه کن»، حضور در نمار عبادی سیاسی - جمعه، اجرای همایش رزمندگان، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری شب شعر، اجرای تئاتر «مردان سرزمین آفتاب» در محلات، برگزاری یادواره شهید محلاتی و 100 شهید این شهرستان، گلباران مزار شهدا را از جله برنامه‌های اجرایی این هفته دانست.

کریمی رونمایی از 10 عنوان کتاب صوتی و فیزیکی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در استان، برگزاری اردوی یک بازدید از موزه دفاع مقدس با حضور مردم و دانش‌آموزان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، نشست تخصصی با اساتید دانشگاه و راویان حوزه جهاد تبیین را از اهم برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت بازدید از موزه می‌توانند از 31 شهریور تا 7 مهر از ساعت 7 صبح تا 19 به این مکان مراجعه کنند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی نظیر برگزاری محافل خاطره‌گویی، حضور در منزل شهدا و ایثارگران و تجلیل از همسرانشان، اضافه کرد: پخش فیلم‌های دفاع مقدسی، نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدای دفاع مقدس، برگزاری مسابقه نقاشی در سطح پایگاه‌های بسیج، برگزاری یادواره شهدای اصناف، ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم، برگزاری یاواره‌های خانگی، اجرای برنامه افتخار محله و آبروی کوچه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان حضور پررنگ رسانه در تبلیغ و انتشار اخبار دفاع مقدس را خواستار شد و افزود: دشمن با ابزاری به نام رسانه به جنگ ما آمده و این مسئله رسالت رسانه را سنگین‌تر می‌کند. رسانه‌ها به عنوان سرپنجه دفاع، مقابل دشمن ایستاده و با انتشار اخبار درست و دقیق این فتنه را خاموش کنند.

انتهای پیام
captcha