راه‌گشای ظهور امام زمان(عج) مقاومت است
کد خبر: 4170031
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

راه‌گشای ظهور امام زمان(عج) مقاومت است

دبیرکل اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت: کشور ایران امروزه در کمال امنیت و آرامش به سر می‌برد که این امر را مدیون جهاد مجاهدان در سراسر دنیا هستیم و راه‌گشای ظهور امام زمان(عج) نیز مقاومت است.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»به گزارش ایکنا از خراسان‌ رضوی، سردار محمد تهرانی مقدم، دبیرکل اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در نشست خبری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که امروز، ۲۹ شهریور ماه در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: چهارسال در دامغان و بعد از آن سه سال در تهران چنین کنگره‌ای را بسیار باشکوه برگزار کردیم و امسال به‌مناسبت هشتمین اجلاسیه در مجاورت امام هشتم(ع) این اجلاسیه مهم برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای بزرگداشت و تکریم مجاهدان، این اجلاسیه را برگزار می‌کنیم گفت: کشور ایران امروز در کمال امنیت و آرامش به سر می‌برد که این امر را مدیون جهاد این مجاهدان در سراسر دنیا هستیم. این کنگره مردمی امسال در روزهای اول و دوم مهرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی، با حضور مقامات لشکری و کشوری و مجاهدان سراسر دنیا به‌ویژه منطقه مقاومت انجام می‌شود.

تهرانی‌ مقدم تصریح کرد: از افرادی که هم‌اکنون علم مقاومت را بر دوش دارند بسیار ممنون هستیم و از آنان دعوت کردیم تا در این مراسم حضور یابند. در این اجلاسیه برای اولین‌بار افراد مقاومت گرد هم می‌آیند تا با همراهمی یکدیگر به راه‌حل و هم‌افزایی در خصوص مقاومت و مقابله در برابر توسعه‌طلبی استکبار دست یابیم.

دبیرکل اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» اظهار کرد: همانطور که امام رضا(ع) تمدن بزرگ اسلامی را از خراسان آغاز کردند و امروزه همچنان ادامه دارد، انشاءالله این هم‌افزایی، کاربردی و ادامه‌دار برای جهان اسلام باشد و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند، زیرا راه‌گشای ظهور امام زمان(عج) مقاومت است.

در ادامه نیز سید عمادالدین موسوی، دبیر اجرایی اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در خصوص هدف برگزاری این اجلاسیه بیان کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه شناسایی مجاهدان در غربت است و غربت از لحاظ معنایی سه معنی می‌تواند داشته باشد: جهاد خارج از وطن، تنهایی و مظلومیت و ناشناخته ماندن آن فرد سه عنصر اصلی غربت است که این اجلاسیه به پاسداشت از این افراد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این اجلاسیه هرساله با هدف تعیین الگوها و شاخص‌هایی برای نسل‌های جوان آینده از افراد جهادگر برگزار می‌شود و این کنگره هرساله تعدادی از این افراد را برجسته می‌سازد، غبار غربت را از آنها می‌زداید و به مردم جامعه معرفی می‌کند.

موسوی در خصوص فرد معرفی شده در کنگره امسال گفت: فرد معرفی شده در کنگره امسال «سید عیسی طباطبایی» است که بیش از نیم قرن است که در لبنان زندگی می‌کند، همچنین ایشان بیش از ۲۶ مرکز اسلامی به نام امام خمینی(ره) تأسیس کرده و بنیانگذار شبکه ماهواره‌ای المنار هم است، البته ویژه‌نامه‌ای در این خصوص طراحی شده است که در روز اجلاسیه توزیع می‌شود و تحت عنوان «عیسی مقاومت» نام گرفته است.

دبیر اجرایی اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» تصریح کرد: در این اجلاسیه شاهد حضور بیش از ۲۰ نماینده منتخب فراکسیون مقاومت از پارلمان‌های مختلف به خصوص منطقه مقاومت از جمله لبنان، عراق، یمن، سوریه و همچنین بیش از ۲۰ نفر از اعضای فراکسیون مقاومت اعضای شورای اسلامی هستیم. 

وی گفت: این اجلاسیه اولین نشست در نوع خود است و بعد از آن در کشورهای مربوطه ادامه خواهد داشت. در پایان کنفرانس هم بیانیه فراکسیون‌های مختلف منتشر که این امر با حضور یکی از نواب مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار می‌شود. تعداد ۲۰۰ مهمان خارجی نیز از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای منطقه در این اجلاسیه دعوت شده‌اند، همچنین نمایندگان کشورهای مختلف از ۴۰ کشور حضور خواهند داشت و ۱۰ شخصیت از گروه‌های برجسته فلسطینی هم به این اجلاسیه دعوت شده‌اند.

انتهای پیام
captcha