حجاب، کنشگری زن مسلمان در نبرد تمدنی است
کد خبر: 4172041
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حجاب، کنشگری زن مسلمان در نبرد تمدنی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی اقدام موثری در نهادینه کردن ارزش‌های دینی در بین اقشار مختلف جامعه علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان است.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، هفتم مهرماه، در آئین اختتامیه نمایشگاه مهر و ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل در سخنانی با اشاره اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی اقدام موثری در نهادینه کردن ارزش‌های دینی در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص نوجوانان و جوانان است.

وی حجاب و عفاف را کنشگری زن مسلمان در نبرد تمدنی عنوان کرد و افزود: چادر در فرامین الهی و کتاب مقدس قرآن با تعبیر جلباب به معنی پوشش سرتاسری و به عنوان حجاب برتر معرفی شده، اما زن مسلمان علاوه بر چادر می‌تواند با پوشش مناسب و حفظ شئونات اسلامی در اجتماع حضور یابد.

جعفرزاده تاکید کرد: زن عفیف نماد بزرگترین کنشگری زن مسلمان در جامعه است و این مهم‌ترین مقابله با توطئه فرهنگی دشمن است که می‌تواند تمام نقشه‌های پوچ غرب علیه زنان را نقش بر آب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به نقش هنر و رسانه در فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: بزرگترین اثرگذاری فرهنگی با برپایی نمایشگاه و فعالیت در عرصه هنر و رسانه باید صورت گیرد.

جعفرزاده افزود: در فعالیت‌های فرهنگی، علاوه بر اقشار مذهبی، باید تمام دغدغه‌مندان و فعالان عرصه فرهنگی و تبلیغی وارد میدان شده و به ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوین در توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بپردازند.

وی با تاکید بر بیداری جبهه فرهنگی در مقابل توطئه فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: دشمن هرگز نخوابیده و در پس فتنه خاموش حتما برنامه دیگری برای زنان و دختران جامعه تدارک دیده و ما همواره باید فعالانه و با بصیرت و هوشیاری هرچه تمام‌تر در میدان حاضر باشیم.

در این مراسم با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایی از بانوان فعال کارآفرین، غرفه‌های برتر حجاب و عفاف و تولیدکنندگان برتر چادر و البسه حجاب تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha