ارائه بسته محتوایی تفسير «آيات‌الرسول» در همدان
کد خبر: 4172488
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
همزمان با هفته وحدت

ارائه بسته محتوایی تفسير «آيات‌الرسول» در همدان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: بسته محتوایی تفسير «آيات‌الرسول» آيات مرتبط با اخلاق و رفتار رسول خدا(ص) از منظر قرآن به ائمه جماعت و ادارات شهرستان همدان در هفته وحدت ارائه می‌شود.

میلاد پیامبرحجت‌الاسلام وحید عباسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک هفته وحدت و فرارسیدن ایام میلاد پربرکت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار کرد: همزمان با ایام میلاد پیامبر خوبی‌ها برنامه‌های مختلفی در سطح استان همدان در حال برگزاری است. اهتزاز پرچم نبوی همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، برپایی محفل نورالثقلین و جلسه تبیینی تلفیق قرآن و عترت به‌مناسبت هفته وحدت از جمله برنامه‌هایی است که در پارک مردم برگزار می‌شود.

وی از ارائه بسته محتوایی تفسیر «آیات‌الرسول» آیات مرتبط با اخلاق و رفتار رسول خدا(ص) از منظر قرآن به ائمه جماعت و ادارات خبر داد و تصریح کرد: به‌مناسبت هفته وحدت جشنواره قرآنی كودک و نوجوان در رشته‌های خطاطی و نقاشی با موضوع وحدت و كتابت آیه 29 سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ» با همكاری آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی دخترانه دوره دوم آیت‌الله طالقانی برگزار شد. در این جشنواره 200 اثر نقاشی و خطاطی ارائه شد که برگزیدگان معرفی و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

عباسی همچنین از برگزاری كرسی تلاوت و با رویکرد تدبر و توضیح آیات مرتبط با وحدت و انسجام امت اسلامی خبر داد و گفت: این کرسی تلاوت در محافل و جلسات مساجد و هیئت‌ها برگزار می‌شود. همچنین 250 مبلغ و مبلغه به اماكن مذهبی سراسر استان در هفته وحدت با هدف تبیین شخصیت پیامبر خوبی‌ها و تبیین وحدت بین شیعه و سنی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و... اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان به برگزاری 300 مورد جشن‌های هفته وحدت توسط هیئت‌های مذهبی و كانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مؤسسات قرآنی اشاره و اظهار کرد: برگزاری و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد کاروان خودرویی و موتوری در خیابان‌ها و مسیرها در روز دوشنبه و سه‌شنبه، نورافشانی شب ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در چند نقطه از شهر از جمله برنامه‌های این ایام در شهرستان همدان است.

عباسی از برگزاری جشن بزرگ ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در عصر روز ولادت در میدان امام خمینی(ره) با حضور دوستداران اهل بیت(ع) با اجرای برنامه‌های متنوع خبر داد و گفت: مراسم عمامه‌گذاری حوزه علمیه رسول اکرم(ص) و تلبس به لباس مقدس روحانیت جمعی از طلاب حوزه علمیه از دیگر برنامه‌های این ایام فرخنده در شهرستان همدان است.

انتهای پیام
captcha