امام حسن عسکری(ع) زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام عصر(عج) را مهیا کرد
کد خبر: 4177469
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام حسن عسکری(ع) زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام عصر(عج) را مهیا کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دوران امامت امام حسن عسکری(ع) را زمینه‌ساز ورود شیعیان به عصر غیبت امام مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: سیره امام حسن عسکری(ع) تجلی فضایل اخلاقی در جامعه است.

ولادت امام حسن عسگری(ع)به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دوم آبان‌ماه، در مصاحبه‌ای با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) به فضایل و کرامات آن امام بزرگوار اشاره و اظهار کرد: حضرت امام حسن عسکری(ع)، همچون پدران بزرگوارش عابدترین فرد زمان بوده و فضایل اخلاقی وکمالات معنوی این امام بزرگوار علاوه بر شیعیان، عموم مسلمین و حتی دشمنان اهل‌بیت(ع) را نیز به تعظیم واداشته بود.

وی سیره امام حسن عسکری(ع) را تجلی فضایل اخلاقی، صبر و مجاهدت دانسته و خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن عسگری(ع) در بیانی نورانی شیعیان واقعی اهل‌بیت(ع) چنین معرفی نموده‌اند: «شیعیان علی(ع) کسانی هستند که خداوند آن‌ها را در جایی که نهی کرده نمی‌بیند و در جا‌هایی که خواست خدا می‌باشد غایب نمی‌باشند و به آنچه امر کرده عمل می‌کنند و شیعه علی(ع) در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به علی(ع) اقتدا می‌کنند».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: حیات سیاسی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) به علت شرایط خاص سیاسی و خفقان حکومت عباسی، نقطه عطفی در تاریخ شیعه محسوب می‌شود، زیرا ایشان در چنین شرایطی زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام معصوم(ع) را فراهم ساخته و جامعه اسلامی را برای زندگی در فضای مهدوی آماده کرد.

جعفرزاده تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهم شیعه را از مهم‌ترین کوشش‌ها و تلاش‌های علمی فرهنگی حضرت امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد و افزود: کوشش‌های علمی، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان، فعالیت‌های سرّی سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهمّ شیعه و آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت از برکات دوران امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه به مسائل اخیر در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: در پی این اتفاق دردناک، وجدان بشریت به درد آمده و خروش جهانی علیه اسرائیل آغاز گشت و انشاء الله همین خروش و تجمع، همین شعار‌ها و انزجارها، جملگی سوخت موشک‌ها و تفنگ‌ها خواهد شد و اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهد کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به جامعه بشری، خصوصا مسلمین مظلوم و داغ‌دیده فلسطین، این جنایت غیر انسانی را به شدت محکوم کرده و افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بشارت داده شده که بزودی این اسب بازنده نیز به طور کلی از میدان خارج خواهد شد.

انتهای پیام
captcha