خانواده‌محوری؛ مهم‌ترین اصل جامعةالقرآن همدان در ارائه آموزش‌ها
کد خبر: 4177660
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

خانواده‌محوری؛ مهم‌ترین اصل جامعةالقرآن همدان در ارائه آموزش‌ها

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان گفت: خانواده محور بودن و حضور مادران در کلاس‌های آموزشی این مرکز مهم‌ترین ویژگی جامعةالقرآن خردسالان است‌.

طاهره روشنیان‌ مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدانطاهره روشنیان‌، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: خانواده محور بودن آموزش‌ها در این مراکز بسیار با اهمیت است، از این‌رو حضور مادران در کلاس‌های خردسالان یکی از مهم‌ترین اصول آموزشی جامعةالقرآن‌های شهر همدان است.

وی گفت: در این مراکز مادر قرآن‌آموز نیز آموزش‌ها را می‌بیند و حتی گاهی پا به پای فرزندان در حفظ قرآن و شرکت در آزمون‌ها پیش می‌رود، شرکت در کلاس‌ها برای مادر الزامی است. کلاس‌ها به مادران این فرصت را می‌دهد که به‌خوبی آموزش‌ها را فرا بگیرند و در منزل با فرزندان خود تمرین کنند‌.

روشنیان داشتن نظم در برنامه‌های این مراکز را از دیگر اصول آموزشی جامعةالقرآن‌ها خواند و تصریح کرد: کلاس‌ها به‌صورت هفته‌ای سه روز منظم برگزار می‌شود، همین نظم موجب پیشرفت سریع در قرآن‌آموزان خواهد بود علاوه بر این قدرت برنامه‌ریزی را در آنها تقویت می‌کند. در ایام امتحانات برنامه‌های قرآنی انعطاف پیدا می‌کند، علاوه بر این کلاس‌ها براساس سن کودکان برگزار می‌شود.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان با اشاره به اینکه خردسالانی که دوره‌های جامعةالقرآن را می‌گذرانند معمولاً برترین‌های کلاس درسی خود و حتی در کنکور هستند، افزود: والدین همواره به‌دنبال کیفیت هستند، کیفیت آموزش فرزندان با اقبال آنها برای شرکت در کلاس‌های جامعةالقرآن افزایش می‌یابد.

روشنیان اظهار کرد: یکی دیگر از اصول آموزشی در جامعةالقرآن این است که مربیان علاوه بر اینکه خود حافظ قرآن هستند، دوره تجوید را سپری کرده‌ و باید ارتباط با کودک را نیز به‌خوبی مسلط باشند. برخی از مربیان تدریس خوبی دارند، حافظ قرآن هستند و دوره‌های تربیت مربی را در قم گذرانده‌اند و حتی دوره‌های کارورزی را سپری کرده‌اند، اما اجازه مربیگری به آنها داده نمی‌شود، چراکه ارتباط با کودک را بلد نیستند.

انتهای پیام
captcha