برپایی ۴ محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در فردیس
کد خبر: 4178271
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

برپایی ۴ محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در فردیس

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس از برگزاری چهار محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در مدارس این شهرستان خبر داد.

حسام الدین اویسی، مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس

حسام‌الدین اویسی، مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: این مرکز فرهنگی در طول سال برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کند.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مدارس شهرستان فردیس است. از ابتدای سال تاکنون به همت این مرکز فرهنگی چهار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شده است تا دانش‌آموزان بیش از پیش با آیات کتاب الهی آشنا شوند.

اویسی توضیح داد: این مرکز فرهنگی علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن از ابتدای سال مسابقات قرآنی را نیز در مدارس این شهرستان اجرا کرده است که بیشتر این مسابقات برای دانش‌آموزان پایه دبستان برگزار شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس توضیح داد: در این مسابقات دانش‌آموزان را به حفظ سوره‌های کوتاه قرآن تشویق می‌کنیم و از مربیان و معلمان قرآنی خواسته شده تا در کنار حفظ قرآن با زبان کودکان و به روش قصه‌گویی معانی همان سوره‌ها را برای کودکان تفسیر کنند تا علاوه بر حفظ قرآن آنها با مفاهیم آیات کتاب الهی نیز آشنا شوند.

وی بیان کرد: این مرکز فرهنگی در نظر دارد تا برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای کودکان در مدارس برگزار کند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برپایی مسابقات نقاشی قرآنی در  دستور کار قرار گرفته است تا کودکان با توجه به فهم خود از آیات قرآن و سوره‌هایی که حفظ کرده‌اند تصویرسازی کنند.

اویسی در ادامه از اجرای برنامه های فرهنگی نیز برای دانش‌آموزان توسط این مرکز خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها مسابقه نجات تخم مرغ است که به مناسبت فرارسیدن هفته دانش‌آموز و روز نوجوان در 10 مدرسه شهرستان فردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه فرهنگی به همت کارشناسان تربیتی و اردوهای ناحیه دو آموزش و پرورش و قرارگاه فرهنگی فاطمیون در مدارس اجرا می شود و ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه تا روز یکشنبه، هفتم آبان ماه ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: کلاس آموزشی برای شرکت در این مسابقه روز دوشنبه هشتم آبان ماه با حضور مهندسین برتر دانشگاه تهران در مدارس برگزار خواهد شد تا شرکت‌کنندگان برای مسابقه که چهارشنبه 10 آبان برپا می‌شود آمادگی لازم را داشته باشند.

اویسی توضیح داد: پس از برگزاری مسابقه پنج نفر برتر هر مدرسه به مرحله نهایی می‌روند و روز 13 آبان همزمان با روز دانش‌آموز در مسابقه‌ای که به میزبانی مدرسه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) برپا می‌شود شرکت می‌کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمیون فردیس در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کشف خلاقیت نوجوانان تاکید کرد وگفت: نوجوانی دوره مهمی است که می تواند در آینده افراد تاثیرات بسزایی داشته باشد.

وی گفت: امیدواری و خودباوری از مهم‌ترین نیازهای این دوره است که تأثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت فرزندانمان دارد لذا باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه کشف استعدادهای آنها را فراهم کنیم تا با کسب موفقیت خودباوری در وجودشان نهادینه شود.

اویسی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی در مدارس و ایجاد فضای رقابتی سالم می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این هدف باشد، افزود: باید کار دانش‌آموزی را جدی بگیریم. سرونوشت کشور به دست نوجوانانی است که امروز در حال تعلیم و تعلم هستند و اگر آنها به درستی استعدادیابی نشوند و به خودباوری نرسند، کشور آینده درخشانی نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha