آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی در همدان
کد خبر: 4178664
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی در همدان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی خبر داد.

مسابقات قرآن دانش آموزیعباس تجری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی که در ۱۴ رشته برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی آغاز شده و در ۱۵ رشته حفظ ۵ جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، حفظ جزء 30، گفتمان مهدوی، مداحی، نهج‌البلاغه، تفسیر صحیفه سجادیه، قرائت قرآن، انشاء نماز و... برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات تا پایان ماه جاری ادامه دارد، مسابقات در هفته قرآن، عترت و نماز که در هفته دوم آذرماه است در بین همه دانش‌آموزان استان برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود ۹۰ هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کنند.

تجری همچنین از فعال شدن هزار هیئت دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد و گفت: این هیئت‌های دانش‌آموزی برای ایام فاطمیه در حال آماده‌سازی فعالیت‌های خود هستند و در نهایت به سفیران اربعین ختم خواهند شد. همه این هزار هیئت حکم فعالیت از آموزش و پرورش دارند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ دارالقرآن در مدارس فعال هستند که متولی برگزاری برنامه‌های قرآنی‌ هستند. برگزاری برنامه قرآن صبحگاهی برای ۵۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان از جمله برنامه‌های این دارالقرآن‌هاست.

انتهای پیام
captcha