ویژه‌برنامه روز استکبارستیزی در مدارس گلستان اعلام شد
کد خبر: 4178699
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

ویژه‌برنامه روز استکبارستیزی در مدارس گلستان اعلام شد

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان، یوم الله 13 آبان را روز نماد وحدت، همدلی و همبستگی ملت ایران و یادآور شهامت دانش‌آموزان دانست و گفت: به مناسبت این روز ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و گفتمانی ویژه دانش‌آموزان در سطح مدارس استان پیش‌بینی شده است.

یوم الله 13 آبانموسی کابلی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان، به مناسبت یوم الله 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: این روز نماد وحدت، همدلی و همبستگی ملت ایران و یادآور شهامت دانش‌آموزان بوده که به فرمان رهبر فقید انقلاب اسلامی لبیک گفته و با تسخیر لانه جاسوسی چهره استعمار و استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار را افشا کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان با بیان‌ اینکه این حماسه شکوهمند دانش‌آموزان «انقلاب دوم» نام گرفت به ارائه محورهای فعالیت‌ها پرداخت و افزود: این برنامه‌ها با هدف پایه هویت در برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس و معرفی حقیقت و سوابق استکبار و استعمار صورت گرفته تا با مشارکت حداکثری دانش‌آموزان زمینه‌ساز بروز خلاقیت و کنشگری آنان باشد.

کابلی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها محصور به روز 13 آبان نخواهد بود و بعد از آن هم ادامه دارد، اظهار کرد: مدرسه‌آرایی، برگزاری مراسم فرهنگی و گفتمان‌های تبیینی با حضور شخصیت‌های محبوب آینده‌سازان، صدور بیانیه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی، نواختن زنگ استکبارستیزی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموزی و دیدار و دعوت از خانواده آنان بیان خاطرات ماندگار «پیام‌آوران ایثار»، حضور گسترده و مشارکت دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های روز راهپیمایی و... از جمله فعالیت‌های پیشنهادی این ایام خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین روز 13 آبان اظهار کرد: مناظره دانش‌آموزی تلویزیونی با موضوع «نقش نوجوانان در ایجاد نظم نوین جهانی»، اجرای سرودهای پاتوقی، برگزاری لیگ تئاتر دانش‌آموزی یا موضوع استکبارستیزی، تولید درسنامه و محتوای چندرسانه‌ای «چرا مرگ بر آمریکا»، برگزاری پویش دنیای بدون تاریکی، معرفی و مسابقه کتاب رمان، اردوی راهیان پیشرفت، پخش فیلم و مستند مرتبط با 13 آبان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دانش‌آموزان خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ضمن تأکید بر اینکه امروز نوجوان و جوانان علمدار جنگ‌نرم هستند، گفت: برای حضور فعال همه دانش‌آموزان برای تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز ویژه برنامه‌هایی ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha