اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان
کد خبر: 4178884
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان با تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در این استان گفت: در این هفته یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در مدارس با رویکرد پرسش و پاسخ سخنران و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

هفته بسیج دانش آموزیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه همدان، کاظم مظاهری، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان، در نشست خبری که به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد به تشریح جزئیات برنامه‌های این هفته پرداخت و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در حمله به غزه اظهار کرد: در حملات رژیم صهیونسیتی بیش از هفت هزار فلسطینی شهید شدند که عمدتاً کودکان و زنان هستند، این فاجعه قرن است و تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه هشتم آبان‌ماه، مقارن با شهادت محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است که این فاصله هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان به اجرای برنامه «لاله‌های روشن» اشاره کرد و افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در مدارس با رویکرد پرسش و پاسخ سخنران و دانش‌آموزان برگزار می‌شود. همچنین اعزام اردوی راهیان نور در این هفته با اعزام کاروان دانش‌آموزان نخبه دختر به مناطق عملیاتی جنوب جهت شرکت در برنامه خادمین الشهدا نخبه دانش‌آموزی آغاز می‌شود.

مظاهری به برپایی زنگ گفت‌وگو در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه، کارشنان به شبهات دانش‌آموزان در راستای جهاد تبیین  پاسخ می‌دهند. همچنین روز ۱۳ آبان، برنامه ویژه‌ای به‌مناسبت راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار می‌شود که رویداد دست‌سازه‌های استکبارستیزی همراه با نتایج پویش‌ها و پرچم‌ها به همراه برنامه‌های متنوع است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی است که همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند. از دیگر برنامه‌ها، برگزاری تجمع در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

مظاهری به سخنرانی دانش‌آموزان بسیجی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها و استان‌ در روز ۱۲ آبان اشاره کرد و گفت: فرماندهان بسیج دانش‌آموزی یعنی نخبگان بسیج دانش‌آموزی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهند بود. پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» است ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که شامل ۱۰۰ سؤال است و دانش‌آموز به یک سؤال پاسخ می‌دهد، در نهایت از بین پاسخ‌ها، به برترین‌ها پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های عنوان شده با سه رویکرد بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌ها شامل امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و هویت ملی در سطح مدارس و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha