نقش و ظرفیت جهاددانشگاهی به مردم معرفی شود
کد خبر: 4179199
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد:

نقش و ظرفیت جهاددانشگاهی به مردم معرفی شود

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: معمولاً مردم از نقش کلیدی و اساسی جهاددانشگاهی اطلاع ندارند، بنابراین یکی از رسالت‌هایی که باید توسط این نهاد انجام شود معرفی مجموعه، ظرفیت‌ها و اقداماتی است که می‌‎تواند انجام دهد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان امروز، ۱۰ آبان‌ماه در دیدار رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از مزایای سفرهای استانی این است که از نزدیک مسائل رصد می‌شوند و مسئولان نباید تنها به گزارش‌ها از راه دور اکتفا کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های جهاددانشگاهی در استان، افزود: این نهاد قطعاً مجموعه‌ای با ظرفیت‌های بسیار بالا در استان به شمار می‌رود بنابراین لازم است همه ظرفیت‌ها فعال و به صورت جهادی به کار گرفته شوند و لازمه‌اش این است که جهاددانشگاهی به خوبی معرفی شود، گرچه به نظر می‌رسد ظرفیت‌ها و مجموعه این نهاد به خوبی شناخته شده نیست.

نکونام گفت: البته فعالیت‌های این مجموعه توسط مردم و رسانه‌ها بیان شده اما معمولاً مردم از نقش کلیدی و اساسی جهاددانشگاهی اطلاع ندارند، بنابراین یکی از رسالت‌هایی که باید توسط جهاددانشگاهی انجام شود معرفی مجموعه، ظرفیت‌ها و اقداماتی است که می‌‎تواند انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مجموعه‌ای که ۷۵ درصد بودجه خود را تأمین می‌کند باید به خوبی در جامعه شناخته شود و آثار اقدامات سودمند آن مشاهده شود.

نکونام با بیان اینکه ناباروری یکی از مسائل مهمی است که باید آثار آن جامعه نمود داشته باشد، تصریح کرد: بسیاری روی این مسئله کار می‌کنند، اما مجموعه جهاددانشگاهی با توجه به ارتباط با دانشگاه، وجود پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی و انجام کارهای علمی به خوبی می‌تواند مؤثر باشد که البته این امر نیازمند اطلاع‌رسانی است.

وی با تأکيد بر اینکه جهاددانشگاهی یکی از عرصه‌هایی است که باید بسیار فعالانه بر مسائل فرهنگی ورود کند، توضیح داد: لازم است این مجموعه در زمینه ارتقای ارزش‌های انقلاب و اسلام، بایدها و نبایدهای فرهنگی به‌ویژه در جامعه دانشگاهی، دشمن‌شناسی و نشان دادن چهره واقعی دشمن اقدامات شایسته‌ای انجام دهد، جنایاتی که امروزه صهیونیست‌ها با هولناکی و وحشی‌گری به یکباره انجام دادند، باید این اتفاقات و جنایات به صورت برجسته نشان داده شوند و اجازه ندهیم دشمن کار خود را انجام دهد که در این میان جهاددانشگاهی باید به صورت گسترده نقش‌آفرینی کند.

نکونام با اشاره به حضور قابل توجه جهاددانشگاهی در اجتماعات و انتشار اخبار توسط خبرگزاری‌های زیر نظر این مجموعه، گفت: لازم است هولناکی و بزرگی این جنایات بیش از پیش نه تنها از سوی این مجموعه بلکه همه دستگاه‌های اجرایی مدام و مستمر بیان شود، البته متأسفانه برخی از رسانه‌ها اتفاقات را به نوعی دیگر جلوه می‌دهند و برخی از گروه‌های حزبی منافع خود را در تخریب طرف مقابل مشاهده می‌کنند و اقدام به تضعیف جایگاه‌ها می‌کنند که این مسائل به برخی از افکار داخلی آسیب وارد می‌کند، بنابراین باید در این راستا با فعالیت‌های برجسته خود بتوانیم نقش اساسی ایفا کنیم و از این طریق جلوی آن‌ها را گرفت.

انتهای پیام
captcha