فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی پر کردن خلأها است
کد خبر: 4179332
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی پر کردن خلأها است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاد دانشگاهی، تأکید کرد: فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی پر کردن خلأها است که خوشبختانه امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی در استان تفاهم‌نامه خوبی به امضا رسید.

دیدار مسلمی نائینی با استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز 10 آبان‌ماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کار ارزشمندی صورت گرفته که رئيس‌جمهور و وزرا و مسئولان به صورت میدانی از استان‌ها بازديد می‌کنند، اظهار کرد: قطعاً این بازدیدها می‌تواند به‌ویژه برای استان‌های محروم راهگشا باشد و ناترازی‌هایی را که در سال‌های گذشته در استان‌های محروم وجود داشته برطرف کند.

وی ادامه داد: قطعاً حضور مسئولان که به صورت حضوری مسائل را احصا می‌کنند به صورت عملی و میدانی کارگشا خواهد بود زیرا در جریان این بازدیدها مشکلات احصا می‌‌شوند و برای آن‌ها در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود تا منابع به صورت عادلانه توزیع شود به‌ویژه اینکه رئيس‌جمهور بر رسیدگی به مناطق محروم تأکید دارند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاد دانشگاهی، تأکید کرد: فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی پر کردن خلأها است که خوشبختانه امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی در استان تفاهم‌نامه خوبی به امضا رسید.

حیدری تصریح کرد: در حوزه محصولات و زنجیره ارزش، با توجه به ظرفیت خوب چهارمحال‌وبختیاری در این تفاهم‌نامه تأکید شده است که برخی محصولات گیاهان دارویی به جای خام‌فروشی در زنجیره ارزش قرار گیرند که از جمله تولید بچه‌ماهی رنگین کمان نیز از جمله موارد توافق با جهاد دانشگاهی بود. 

وی بیان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به مباحث تخصصی درمان ناباروری در استان از دیگر موارد تفاهم‌نامه است که امید است با حمایت این مجموعه بتوانیم گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداریم. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: این استان برخلاف ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در زمینه نیروی انسانی نخبه و توانمند اما محرومیت‌هایی دارد که امید است دولت بتواند این مشکلات را حل کند.

حیدری با مهم ارزیابی کردن بحث زنجیره ارزش، توضیح داد: کاری که جهاد دانشگاهی آغاز کرده کار ارزشمندی است تا محصولات خام‌فروشی یا ارزان فروشی نشود بلکه در قالب زنجیره ارزش قرار می‌گیرند که فرآوری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد و به صورت بهینه و کیفی سازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که محصولات‌ کیفی به موقع ارائه نمی‌شود عدم صرف وقت و انرژی برای ارائه است یعنی 90 درصد انرژی روی تولید گذاشته می‌شود و در حوزه تجاری و بازاریابی تنها 10 درصد انرژی صرف می‌شود لذا چون فرصت گذاشته نمی‌شود پیداست که در سواد تجاری مشکل داریم که جهاد دانشگاه می تواند روی این موضوع کمک کند و یکی از راه‌ها زنجیره ارزش راهبردی است. 

استاندار با تصریح اینکه محصولات خوبی در استان وجود دارد که می‌توان در قالب زنجیره ارزش استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بادام در زنجیره ارزش انتخاب شده که یکی از محصولات با نیاز آبی کم است و بهره‌وری بالایی دارد. سال گذشته چهارمحال‌وبختیاری در حوزه تبدیل آبیاری سنتی به سامانه نوین آبیاری در کشور در رتبه اول قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha