انقلاب به آرمان آزادی قدس روحی دیگر دمید
کد خبر: 4179761
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اسماعیلی:

انقلاب به آرمان آزادی قدس روحی دیگر دمید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از انقلاب اسلامی آرمان آزادی قدس روحی دیگر گرفت و فرزندان مقاومت وارد میدان مبارزه شدند و انتفاضه سنگ این روزها تبدیل به مقابله و مبارزه با صهیونیست اشغالگر شده است.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند با بیان اینکه خداوند را شاکرم که در این روز در جمع مردم انقلابی خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند هستم، گفت: ۱۳ آبان یکی از ایام‌الله‌ها بعد از انقلاب اسلامی است که سه اتفاق مهم تاریخی در این روز به ثبت رسیده است؛ واقعه اول دستگیری امام(ره) توسط رژیم پهلوی است، چراکه امام نسبت به کاپیتولاسیون و لگدمال شدن استقلال ایران اعتراض داشتند. امام(ره) از همان ابتدا در کنار مبارزه با استبداد داخلی نسبت به استکبار خارجی اعتراض و مبارزه داشتند.

وی با اشاره به دومین اتفاق تاریخی سیزدهم آبان که به شهادت تعدادی از دانش‌آموزان توسط عوامل خودفروخته پهلوی در سال ۵۷ منجر شد، افزود: هر چند فاصله ۴۵ ساله بین دانش‌آموزان آن سال‌ها و این روزها وجود دارد ولی آرمان‌ها نسل به نسل منتقل شده است. در اتفاق سوم نیز دانشجویان پیرو خط امام(ه) با نگاهی به تاریخ مبارزات ملت‌های آزادی‌خواه و مشاهده اینکه هر کجا سفارت آمریکا وجود دارد برای ملل متحد نقشه کشیده می‌شود، سفارت آمریکا را تسخیر کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این روزها اگر همچنان بر سر آرمان مبارزه با استکبار آمریکا ایستاده‌ایم ثمره کار شجاعانه آن دانشجویان است، گفت: آن روزها تردیدهایی مطرح می‌شد که چرا با یک ابرقدرت خود را درگیر می‌کنید ولی این روزها بسیاری از ملت‌ها و مردم جهان نسبت به جنایت‌های آمریکا واقف هستند. آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد تاریخ را شرمنده کرده و یک رژیم جنایتکار به همه هستی و آرمان‌ها و وطن یک مردم هجوم برده، در یک بیمارستان نزدیک به یک هزار کودک و زن و انسان بی‌گناه را کشته و به مراکز درمانی نیز رحم نمی‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند این روزها کجا هستند؛ آنچه این روزها و شهادت 10 هزار نفر در غزه رخ می‌دهد، مصداق واقعی نسل‌کشی است. در کنار هر شهید غزه یک مبارزه مقاوم ایستاده است، این خاصیت شهید است که بیداری و حماسه‌های بزرگ‌تر را به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه حماسه ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی یک اتفاق بزرگ بود، یادآور شد: مردم فلسطین حدود ۸۰ سال است که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و این مبارزه از همان زمان مهاجرت صهیونیست‌ها به فلسطین آغاز شد. در دوره ای در یک جنگ بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اسلامی و عربی در یک جنگ شش روزه، کشورهای عربی شکست خوردند و بلندی‌های جولان و… به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد. اما، بعد از انقلاب اسلامی آرمان آزادی قدس روحی دیگر گرفت و فرزندان مقاومت وارد میدان مبارزه شدند و انتفاضه سنگ این روزها تبدیل به مقابله و مبارزه با صهیونیست اشغالگر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد، یادآور شد: حامیان رژیم اشغالگر قدس به‌زودی مرگ این جانیان را خواهند دید و ما آزادی فلسطین را جشن خواهیم گرفت. ما روز نابودی اسرائیل را نزدیک می‌بینیم و ان‌شاء‌الله به‌زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

وی اظهار کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۵ مهر (روز عملیات طوفان الاقصی) را روز حماسه جوانان فلسطینی و روز ۲۵ مهر (روز بمباران بیمارستان) را به یاد کودکان فلسطینی و نسل‌کشی آنان نام‌گذاری کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha