دستور وزیر فرهنگ و ارشاد بر تسریع ساخت مجتمع علامه فرزان بیرجند
کد خبر: 4179783
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

دستور وزیر فرهنگ و ارشاد بر تسریع ساخت مجتمع علامه فرزان بیرجند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم این طرح مهم فرهنگی پر خیر و برکت و نویدبخش روزهای بهتر در حوزه مدیریت فرهنگی باشد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، ۱۳ آبان در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم این طرح مهم فرهنگی پر خیر و برکت و نویدبخش روزهای بهتر در حوزه مدیریت فرهنگی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار، مجموعه اداره‌کل ارشاد خراسان‌جنوبی و سایر دستگاه‌های فرهنگی گفت: ما در این سفر قدم‌های نو برای حوزه فرهنگ و هنر خراسان‌جنوبی برخواهیم داشت.

وی برای حضور در جمع اصحاب هنر، رسانه، فعالیت‌های قرآنی، کانون‌های مساجد و... استان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: این دیدارها بسیار راهگشا و امیدبخش بود و برای ما فضای همدلی را افزایش می‌داد که ان‌شاء‌الله بتوانیم در مقابل این همت و پشتکار مردم استان قدم‌های مؤثرتری را در خراسان‌جنوبی برداریم و در سفرهای بعدی بتوانیم بخش مهمی از طرح‌های فرهنگی استان را به سرانجام برسانیم.

بازدید وزیر ارشاد از مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند

اسماعیلی امروز نیز در راستای سفر دو روزه به خراسان‌جنوبی از مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند هم بازدید و بر ادامه عملیات اجرایی این مجتمع تأکید ویژه کرد و دستور داد که عملیات ساخت آن تسریع شود.

وی همچنین در دومین روز از سفر به بیرجند، از نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد مهدی اسماعیلی مود بازدید کرد و در این بازدید قول مساعد به‌منظور خرید تعدادی از این آثار هنرمند برجسته استان خراسان‌جنوبی را داد.

یادآور می‌شود، استاد مهدی اسماعیلی مود در سال 1344 در روستای مود از توابع بخش مرکزی بیرجند چشم به جهان گشود. پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به‌طور جدی از سال 1365 همزمان با تأسیس انجمن خوشنویسان بیرجند زیر نظر استاد پرویز نیک‌بین آغاز کرد و سپس از محضر استادان بزرگ خوشنویسی چون استاد کابلی، استاد فلسفی و استاد حیدری کسب فیض کرد.

انتهای پیام
captcha