سیاست‌های کلی برنامه هفتم، آموزش را به عدالت نزدیک می‌کند
کد خبر: 4180333
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست‌های کلی برنامه هفتم، آموزش را به عدالت نزدیک می‌کند

سعید جلیلی سهمیه‌ها را یکی از عوامل بی‌عدالتی در سیستم آموزشی و علمی کشور دانست و گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم این است که این موضوع به شکل مناسب و عادلانه‌ای که مورد نظر همه است، تغییر کند.

سعید جلیلیبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان جمعی از دانش‌آموزان کرمانی، نوجوانان و جوانان را سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور خواند و گفت: ما ثروت‌های زیادی داریم که منابع و معادن گوناگون را در بر می‌گیرند، اما همه ظرفیت‌ها مادی نیست بلکه جوانان و نوجوانان نیز ظرفیت هستند که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم تا به پیشرفت برسیم.

وی با تأکید بر اینکه نوجوانان و دانش‌آموزان نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند، افزود: دانش‌آموزان از همین سن می‌توانند تأثیرگذار باشند. دوران دانش‌آموزی یک دوران طلایی است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در پایان دوازده سال، خارج از اینکه نتیجه کنکور چه باشد، احساس رضایت کنید.

جلیلی بینش را در کنار دانش دارای اهمیت زیادی خواند و تصریح کرد: مدرسه الگو، راهی برای لذت از درس و مدرسه است و باید مدرسه الگو داشته باشیم تا جوان ما از درس‌ لذت ببرد و احساس کند این همان چیزی است که می‌خواهد و دوست دارد برای آن وقت بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدالت آموزشی را دارای اهمیت خواند و با تأکید بر اینکه باید حداقل استانداردهای آموزشی را برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم، بیان کرد: شرایط نباید متفاوت باشد، استعداد کسی که در دورترین منطقه درس می‌خواند هم باید شکوفا شود.

وی سهمیه‌ها را یکی از عوامل بی‌عدالتی در سیستم آموزشی و علمی کشور دانست و با طرح این سؤال که چرا فرزندان هیئت علمی باید سهمیه داشته باشند، گفت: آنها از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند و در نظر گرفتن سهمیه برای آنها توجیه ندارد.

جلیلی به سهمیه فرزندان شهدا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه روزی این امتیاز در جهت عدالت آموزشی بود، افزود: زمان جنگ بسیاری از دانش‌آموزان به جبهه می‌رفتند، باید با کسی که فقط درس می‌خواند متفاوت باشد، یا دختری که در بحبوحه درس خواندن پدرش را در جنگ از دست می‌داد و در بحران روحی قرار می‌گرفت، سهیمه می‌توانست آن را به شرایط عدالتی نزدیک کند.

اين فعال سیاسی افزود: در زمان کنونی شاید بعضی از این امتیازات موضوعیت نداشته باشد، سیاست‌های کلی برنامه هفتم این است که این موضوع به شکل مناسب و عادلانه‌ای که مورد نظر همه است، تغییر کند.

وی در ادامه به دوگانگی غرب پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته همه غربی‌ها به بهانه حقوق بشر پای کار آشوب در کشور ما آمدند اما حالا نه‌تنها چشمشان را روی جنایات صهیونیست‌ها بسته‌اند، بلکه به آنها کمک مالی هم می‌کنند.

جلیلی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید مدعیان امنیت جهان را بشناسند، کسانی که برای ایران اشک تمساح می‌ریختند را ببینند که چگونه هزاران زندگی را در غزه خفه کرده‌اند، افزود: دانش‌آموزان باید نقاط قوت و افتخارات کشور را بشناسند.

انتهای پیام
captcha