۲۱۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد
کد خبر: 4180966
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
حجت‌الاسلام نوری‌زاده:

۲۱۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سازمان اوقاف بیش از ۲۱۰ هزار موقوفه با یک و نیم میلیون رقبه در اختیار داریم که این سرمایه بسیار بزرگی است.

حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه عصر روز گذشته، 18 آبان در آئین تکریم مدیرکل پیشین و معارفه مدیرکل جدید این اداره کل در شبستان حرم مطهر حضرت یحیی (ع) گفت: وقف یکی از نهادهای اثرگذار در حوزه‌های مختلف و یکی از سرمایه‌های ماندگار و جاودانه‌ای است که ریشه در باورها و اعتقادات مردم و واقفان خیراندیش دارد.

وی ادامه داد: امروز در سازمان اوقاف بیش از ۲۱۰ هزار موقوفه با یک و نیم میلیون رقبه در اختیار داریم که این سرمایه بسیار بزرگی است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سه مؤلفه مهم منابع مالی، منابع انسانی و داشتن طرح و برنامه سرمایه‌های هر سازمان است اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه منابع سرشاری در اختیار دارد که این منابع ریشه در اعتقادات مردم مؤمن کشورمان دارد.

نوری‌زاده با بیان اینکه سازمان اوقاف امانت‌دار واقفان خیراندیشی است که این موهبت خدادادی را برای کسب رضایت خالق در اختیار مخلوق قرار می‌دهد، یادآور شد: این سازمان در حوزه مالی یک نهاد مستقل است، زیرا منابعش یک منابع پایداری است که متکی به جایی نیست و جز اموالی است که مردم با اعتقاد خودشان در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند تا به عنوان امانت‌داری صدیق در مسیر نیات تعیین شده از سوی آنها هزینه نماید.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر در سازمان اوقاف و امور خیریه را گذر از مدیریت از شیوه سنتی و استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت بر بستر سامانه‌های الکترونیکی و بر مبنای برنامه‌های ابلاغی بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه ما در هر منطقه مشکلات و آسیب‌های خاص خود را داریم و باید با توجه به آمایش سرزمین مشکلات هر منطقه احصا شده و با استفاده از ظرفیت وقف تلاش کنیم موقوفات جدیدی برای حل و فصل مشکلات آن منطقه ایجاد نمائیم متذکر شد: مهمترین سرمایه سازمان اوقاف و امور خیریه مانند همه سازمان‌ها اعتماد ملی است که اگر این اعتماد ملی به واسطه ندانم کاری‌ها آسیب ببیند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

به گفته وی؛ سازمان اوقاف باید به این منبع بیشتر از منابع دیگر توجه کند زیرا همه سرمایه ما متکی به اعتماد مردم است و بنابراین شفاف‌سازی، گزارشدهی و اطلاع رسانی پیوسته جز اولویت‌های اصلی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه بیش از ۸۳۰ نیت از وقف‌نامه‌ها در سطح کشور احصا شده گفت: واقفان خیراندیش، نیات متنوعی در حوزه‌های خیرات و مبرات، عزاداری، علمی، پژوهشی، اجتماعی، رفع آسیب‌های اجتماعی را در وقف‌نامه‌های خود گنجانده‌اند که در این راستا امروز با رویکرد جدیدی که در حوزه سرمایه‌گذاری در سازمان وجود دارد به نیازهای جامعه در حوزه‌های دانش بنیان حوزه اقتصاد و در حوزه سلامت وسایل و تجهیزات پزشکی در حوزه کشاورزی صنعت معدن تجارت در حوزه موضوعات پژوهشی توجه ویژه‌ای می‌شود.

انتهای پیام
captcha