اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
کد خبر: 4181033
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت که هر ساله از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود، به تشریح ویژه‌برنامه‌های قرآنی ویژه دانشگاهيان علوم پزشکی پرداخت.

فاضل محمدی مقدم، معاون فرهنگی علوم پزشکی شهرکرد

فاضل محمدی‌مقدم، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت که هر ساله از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز ویژه‌برنامه‌های قرآنی متناسب با این هفته را ویژه عموم اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار می‌کند. 

وی ادامه داد: برپایی میز تلاوت و ختم قرآن کریم در محل معاونت دانشجویی فرهنگی، ستاد دانشگاه و دانشکده‌ها در طول هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است. 

محمدی‌مقدم برپایی محافل با دعوت از قاریان ممتاز استانی را از دیگر برنامه‌ها مطرح کرد و گفت: محفل انس با قرآن با هدف ایجاد فضای پرشور قرآنی در میان دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر با تلاوت محسن مولوی در مسجد پیامبر اعظم(ص) رحمتیه برگزار می‌شود. 

وی افزود: همچنین محفل قرآنی دیگری در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه ستاد دانشگاه با تلاوت علی اسماعیلی برگزار خواهد شد.

این چهره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «سبک زندگی اسلامی» قرآنی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان از کتاب «سبک زندگی اسلامی» حجت‌الاسلام قرائتی در روز سه شنبه ۲۳ آبان در سایت نهاد رهبری به آدرس skums.nahad.ir از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود که منبع آزمون در این سامانه بارگذاری شده و علاقه‌مندان می‌توانند دریافت و مطالعه کنند.

محمدی‌مقدم در خصوص برنامه ویژه حافظان دانشگاه، بیان کرد: مسابقه حفظ سوره‌های کوچک قرآن ویژه فرزندان زیر هشت سال کارکنان دانشگاه به صورت ارسال کلیپ تصویری از تلاوت به شماره ۰۹۱۳۳۸۱۶۵۷۸ در پیام‌رسان ایتا آغاز شده است و تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: نشست قرآنی ویژه رابطان مراکز تابعه دانشگاه و اساتید و کارکنان با عنوان «حال خوب با قرآن» با سخنرانی احمد کرمی، متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک در روز ۲۴ آبان‌ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در سالن ابن‌سینای مجتمع رحمتیه برگزار می‌شود که تجلیل از رابطان قرآنی فعال از بخش‌های این برنامه است. 

محمدی‌مقدم در ادامه به روزشمار هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: روزشمار این هفته از پنجشنبه ۱۸ تا چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه به ترتیب به این شرح است: «قرآن، دانشگاه، جهاد و مقاومت»، «قرآن، دانشگاه، انتظار»، «قرآن، دانشگاه، انقلاب اسلامی و جهاد تبیین»، «قرآن، دانشگاه، علم و تمدن اسلامی»، «قرآن، دانشگاه، خانواده، سبک زندگی اسلامی»، «قرآن، ‌دانشگاه، تدبر و تبیین معارف قرآن کریم» و «قرآن، دانشگاه، رسالت قرآن کریم».

وی در پایان در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی در دست اجرا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، گفت: دوره آموزش مجازی صوت و لحن قرآن کریم ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تدریس مسعود وادی‌پور، قاری ممتاز و مدرس قرائت برنامه‌ریزی شده است؛ همچنین طرح ملی حفظ قرآن با هدف ایجاد تحرک در بین فعالان قرآنی دانشگاه و شناسایی ظرفیت‌های جدید برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha