اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان
کد خبر: 4181147
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت (۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه) به تشریح ویژه‌برنامه‌های قرآنی ویژه دانشگاهيان علوم پزشکی گلستان پرداخت.

هفته قرآن و عترت در دانشگاهمحمد احمدی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با بیان‌ اینکه هر ساله از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ به‌ مناسبت آغاز هفته قرآن و عترت از سوی این دانشگاه برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود، گفت: در این ایام دوره‌های آموزشی تجوید و صحت قرائت، روخوانی و روانخوانی سطح مقدمات، وقف و ابتداء و صوت و لحن در سطح پیشرفته با هدف ارتقای سطح آموزش، کسب مهارت‌های قرآنی و افزایش سرانه آموزش‌های مربوط به قرآن دانشگاهیان ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار خواهد شد.

احمدی همچنین همزمان با گرامیداشت هفته قرآن در دانشگاه‌ها از برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره‌ها آموزشی قرآن با هدف ارتقای سطح آموزش، کسب مهارت‌های قرآنی و افزایش سرانه آموزش‌های مربوط به قرآن دانشگاهیان ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان، برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌ها و برنامه قرآنی در دانشگاه را باید به فال نیک گرفت. باید در این جشنواره‌ها بتوانیم در مسیر تدبر و تفکر قرآنی گام‌های ارزنده‌ای برداریم و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی را با مفاهیم دینی و قرآنی بیش از پیش آشنا کنیم و انس با قرآن را در جمع دانشجویی تقویت کنیم.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارتقای سطح معلومات قرآنی دانشجویان برای شرکت در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با دعوت از قاریان برجسته بین‌‌المللی کشور، افتتاح «طرح تلاوت نور»، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه، فضاسازی و تبلیغات محیطی به مناسب فرا رسیدن هفته قرآن در دانشگاه‌ها در محیط‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، معرفی، تقدیر و اهدای جوایز برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره‌ قرآن و عترت سال گذشته و برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه با هدف اشاعه و ترویج آموزه‌های قرآنی در سطح واحدهای تابعه دانشگاه‌ و دیگر مراکز آموزشی درمانی استان است.

انتهای پیام
captcha