اجرای ۱۴۰۲ برنامه در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب
کد خبر: 4181556
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد:

اجرای ۱۴۰۲ برنامه در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان از اجرای ۱۴۰۲ برنامه در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز 22 آبان ماه در نشست خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» به‌مناسبت فرا رسیدن روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که در کتابخانه فردوسی بوستان کودک مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت علامه طباطبایی که روز بزرگداشت ایشان را در هفته کتاب قرار داده‌اند، اظهار کرد: اهتمام خبرنگاران باعث شد استان ما به عنوان استان دوستدار کتاب معرفی و شناخته شود که فعالیت‌ خبرنگاران در این زمینه قابل تحسین است.

وی در تشریح جزئیات برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: همزمان با هفته کتاب، از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، تعداد ۱۴۰۲ برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان تدارک دیده شده است. افتتاح کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در مشهد و استان شامل کتابخانه‌های «شهید برونسی» در مشهد، «شهید آخوندی» در مه‌ولات، «امام حسن مجتبی(ع)» در مشهد و  «سلام» در گناباد و... از جمله برنامه‌های مهم در این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری 50 مسابقه کتابخوانی در استان، برگزاری ۱۵۰ نشست کتابخوان در سطح استان، اجرای ۱۲برنامه نمایش‌خوانی، ۳۰۰ بازدید و اردوی دانش‌آموزی و برگزاری تور کتابخانه‌گردی ویژه دانش‌آموزان در سطح مشهد، برگزاری 10 جلسه نقد و بررسی و رونمایی کتاب، برگزاری 50 محفل ادبی با موضوعات مختلف از جمله موضوع غزه و اجرای ۵۰ کارگاه آموزشی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای 24، 25 و 26 آبان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود بیان کرد: طرح بخشودگی جرائم منابع امانی دارای دیرکرد نیز در 23 تا 30 آبان ماه اجرا می‌شود و برنامه‌های هفته کتاب رسماً با تشرف به حرم رضوی و غبارروبی قبور شهدا آغاز می‌شود و احیای امر اهل بیت(ع) نیز در دستور کار است.

سبزیان پویش «اهدای دانایی» را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: با همکاری حوزه علمیه خراسان از دو کتاب در سطوح حوزه علمیه رونمایی می‌شود و با توجه به نزدیک شدن انتخابات «کتاب رأی حلال» بازخوانی می‌شود، همچنین با توجه به اینکه یکی از بزرگان سبزوار ملا هادی سبزواری است کتابی با عنوان «ماهی که برآید» با محوریت زندگی این عالم رونمایی می‌شود. اجرای طرح کتابت قرآن کریم نیز در بخش کودکان برنامه‌ریزی شده است و علاوه بر این برنامه‌ها نیز هر یک از کتابخانه‌های استان اجرای ویژه برنامه‌های خود را هم دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک افزود: همه کتابخانه‌ها در این راستا تلاش دارند و در واقع یکی از رویکردهای کتابخانه‌های عمومی توجه به کسب و کارهای کوچک است، لذا در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در نظر داریم تا به امر تسهیل‌گری در کسب و کارهای کوچک به‌صورت گسترده‌تری بپردازیم و این امر با ایجاد 100 فضا در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد برای عرضه، تولید و فروش محصولات کسب و کارهای کوچک در آینده نزدیک به‌صورت عملی اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه سیار باعث تزریق نشاط و امید می شود بیان کرد: مشهد آغازگر این حرکت بود و اکنون ما با تأسیس 11 کتابخانه سیار در استان رتبه اول را داریم و با توجه به اینکه از این تعداد پنج کتابخانه سیار در مشهد قرار دارد در بین شهرستان‌ها ،مشهد رتبه اول را در این حوزه دارد.

وی همچنین با اشاره به انتخاب شهرستان سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتاب، اظهار کرد: این امر مهم براساس برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور در شهرستان و کتابخانه‌های عمومی به وجود آمده است، همچنین با توجه به درخواست عموم مراجعان برای ایجاد فضاهای مطالعاتی امن و آرام در نظر داریم تا مجوز فعالیت چهار باب سالن مطالعه در شهرستان‌های نیشابور، مشهد و تربت جام نیز اهدا شود.

سبزیان ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، گفت: از امام راحل(ره) یاد می‌کنم که به درستی اسرائیل را غده سرطانی نامیده و فرمودند: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شده و فلسطین تبدیل به مسئله اول جهان اسلام شود» و امروز با توجه به حملات ددمنشانه اسرائیل فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است که امیدوارم صلح و آرامش در سرزمین فلسطین حکمفرما شود.

انتهای پیام
captcha