کم‌کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری قابل پذیرش نیست
کد خبر: 4181567
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی:

کم‌کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری قابل پذیرش نیست

فهمیه زنگویی با بیان اینکه کم‌کاری بانک‌های خصوصی خراسان‌جنوبی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری قابل پذیرش نیست، گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت‌شده مربوط به بانک‌های دولتی استان است و طولانی‌ترین صف‌ها را هم در این بانک‌ها داریم.

فهمیه زنگویی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، فهمیه زنگویی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، 22 آبان‌ماه در برنامه زنده پرسمان با موضوع «جمعیت و خانواده» اظهار کرد: بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و یک بانو باید در مرحله اول در فردیت خود سالم باشد و بعد در وظیفه اصلی خود یعنی خانواده سالم باشد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی افزود: نوع نگاه جمهوری اسلامی و امامین انقلاب به مسئله بانوان در تئوریک و تا حدودی در عمل نگاه خوب و جامع است، اما در مقام عمل، احقاق حقوق بانوان در جامعه کمی لنگ می‌زند و روند رو به رشدی ندارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی از برگزاری دو کارگاه ویژه بانوان به همت سازمان‌های مردم‌نهاد در این هفته خبر داد و یادآور شد: کارگاره «زیست عفیفانه بانوان» و کارگاه «نقش‌نما» که به بررسی تعارضات بانوان می‌پردازند، از جمله این کارگاه‌هاست.

زنگویی با اشاره به اختتامیه رویداد طراحی مد و لباس بومی اصیل در استان خراسان‌جنوبی گفت: کارگاه‌ها و میزگردهای سلامت بانوان در دستگاه‌های اداری هم تدارک دیده شده است. زنجیره تولید تا فروش طرح‌های مد و لباس استان باید به یکدیگر متصل شوند، این مهم باید حاکمیتی و با حضور همه باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان‌جنوبی با گریزی بر اقتصادهای خرد این استان اظهار کرد: در استان اقتصادهای خرد زیادی داریم و می‌توانند کار کنند، اما مسئله ما تولید انبوه و اتصال به بازار کار است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری گفت: در کش و قوس این هستیم تا جوابیه درستی از سوی مسئول جذب اعتبارات به ما برسد، در تمام استان‌ها صف‌های طولانی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری داریم و ما جزو استان‌های ضعیف در پرداخت تسهیلات نیستیم، اما استان نسبت به جمعیت، صف‌های طولانی دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: بیشترین تسهیلات پرداخت‌شده مربوط به بانک‌های دولتی استان است و طولانی‌ترین صف‌ها را هم در این بانک‌ها داریم؛ بانک‌های خصوصی هم به‌دلایل زیادی پای کار پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیستند که پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام
captcha