تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد خبر: 4181690
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشریح فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه، گفت: تمام برنامه‌ها با رویکرد شناسایی استعداد‌های قرآنی، دینی، اسلامی و ارتقای فرهنگ قرآن و عترت بین دانشگاهیان برگزار می‌شود.

قرآنپرنیا صفی‌جهانشاهی، مسئول مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌گو با ایکنا به تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرداخت و گفت: تمام برنامه‌ها با رویکرد شناسایی استعداد‌های قرآنی، دینی، اسلامی و ارتقای فرهنگ قرآن و عترت بین دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سه بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: بعضی از برنامه‌ها ویژه هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ است که آغاز سلسله جلسات تلاوت و تفسیر هفتگی قرآن، برگزاری ایستگاه یکشنبه‌های قرآنی با محوریت پویش نذر صلوات، تفسیر سوره نور و جزء خوانی، دیدار و گفت‌وگو با رئیس دانشگاه و همچنین با چهره‌های قرآنی دانشگاه با محوریت تأثیر قرآن در زندگی و حضور در گلزار شهدا و غبارروبی گلزار با حضور فعالان قرآنی از جمله برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

صفی‌جهانشاهی اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است که ثبت‌نام بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت، برگزاری جشن «عقد سبز» به‌مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، برگزاری مراسم اختتامیه بیست‌و‌هفتمین جشنواره قرآن و عترت و تجلیل از برگزیدگان آن و اجرای پویش «کتابت خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه به‌ همراه ترجمه» از سوی دانشجویان به‌صورت دست‌نویس از جمله این برنامه‌ها است که در روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرداخت و تصریح کرد: اجرای پویش «کتابت آیات قرآن به‌ همراه ترجمه» از سوی دانشجویان به‌صورت دست‌نویس، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت قرآن، عترت و سیره ائمه معصومین(ع) ویژه دانشجویان و کارمندان از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان گفت: شرکت اساتید دانشگاه در طرح‌های «جهاد تبیین» و «همراه با حکیمان»، ضبط جزء‌خوانی قرآن در مسجد دانشگاه با حضور کارمندان و دانشجویان برای پخش در رسانه ملی، برگزاری کارگاه‌های ازدواج به‌صورت وبینار، تهیه و تدوین کلیپ‌های اعجاز قرآن و تطبیق با علم پزشکی و... از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

انتهای پیام
captcha