جنایات صهیونیست‌ها باعث بیداری همه جهانیان شده است
کد خبر: 4182416
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
امام جمعه گرگان:

جنایات صهیونیست‌ها باعث بیداری همه جهانیان شده است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با بیان‌ اینکه جنایات صهیونیست‌ها را جانور درنده هم انجام نمی‌دهد، گفت: این جنایات به شکلی است که فریاد همه مردم عالم حتی در آمریکا و اروپا را بلند کرده و مردم دنیا به اقدامات سخیف رژیم صهیونیستی پی بردند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز، ٢۶ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه  مرکز استان به خطبه ۱۸۹ نهج‌البلاغه از امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امیر در این خطبه دو نوع ایمان را مدنظر قرار می‌دهد یکی ایمان مستقر و دیگری ایمان مستودع، ایمان ثابت ایمانی که در دل انسان محکم و ریشه دار و نشئت گرفته از باورهای قلبی انسان باشد که از راه‌های مختلف بر انسان به وجود می‌آید یکی تفکر و نماز و اعمال عبادی بوده که انسان باید مراقب ایمان و اعتقاد و باور قلبی خود بوده که خدشه‌دار نشود.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد ایمان و باور قلبی انسان گفت: ایمان و عمل دو بال برای سعادت انسان بوده است که نبود یکی در دیگری خلل ایجاد می‌کند، لذا اگر بخواهیم ایمان و اعتقاد خود را حفظ کنیم باید در اعمال عبادی خود بیشتر تفکر کنیم.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) ایشان را اسوه ایمان ثابت و مستقر و بردباری نامید و اظهار کرد: ایمان ثابتی که در عمق قلب و دل حضرت زینب(س) نفوذ کرده بود ایشان را در برابر مصیبت‌ها استوار کرده بود و این درسی برای همگان است.

وی با بیان‌ اینکه حادثه کربلا به‌واسطه حضرت زینب(س) به دنیا مخابره شد، افزود: این بانوی اسلام نمونه کامل برای همه بانوان جهان از ابعاد مختلف عقلایی و کمال بوده و برای مسلمانان باعث افتخار است که در تاریخ اسلام چنین بانوانی که امروز می‌توانند برای بانوان عالم الگو و سرمشق باشند، وجود داشته است.

آیت‌الله نورمفیدی به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به روز پرستار اشاره و تصریح کرد: درست است که کار پرستاری کار بسیار سخت و طاقت‌فرساست، اما اینکه همیشه در کنار فردی باشید که علاوه بر خدمت‌رسانی احتیاج به دلداری و نیاز داشته باشد این خود کار پرثوابی است که شامل پرستاران شده است.

امام جمعه گرگان با بیان‌ اینکه تأمین امنیت شغلی پرستاران از موارد و تذکرات مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: تعرفه خدمت پرستاران برطرف کردن کمبود پرستاران از جمله مواردی است که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد تا مشکل این قشر زحمتکش حل شود.

آيت‌الله نورمفیدی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اقدامات جنایاتکارانه رژیم صهیونیستی تا حدی است که این جنایات فریاد همه مردم عالم حتی در آمریکا و کشورهای اروپایی را بلند کرده است. این اعتراضات نشان می‌دهد که مردم عالم هنوز تحت‌تأثیر دعوت انبیا هستند و آن کودک‌کشی و نسل‌کشی برایشان یک جنایت است.

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان بیان کرد: این فریادهای بلند برخاسته بشریت در عالم، صهیونیست‌ها را به ذلت و نیروی مقاومت منطقه را به پیروزی کامل خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha