خانواده شهدا و محيط‌بانان جانباز يزد تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4182944
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

خانواده شهدا و محيط‌بانان جانباز يزد تجلیل می‌شوند

مدیركل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به برگزاری اولین كنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست گفت: در این کنگره از خانواده معظم شهدا و محیط‌بانان جانباز استان یزد نیز تجلیل می‌شود.

سیدرضا نورانیان، مدیركل حفاظت محیط زیست استان یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل محیط زیست یزد، سیدرضا نورانیان، مدیركل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: سازمان حفاظت محيط زيست در نظر دارد به پاس زحمات و رنج‌های متحمل شده جانبازان و خانواده معظم شهدا، هر دو سال يک بار مراسمی در خور شايسته برای تجليل اين قشر برگزار کند.

وی با اشاره به سختی كار محيط‌بانان اظهار کرد: محيط‌بانان كسانی هستند كه ثابت كردند جانشان را هم برای حفاظت از محيط زيست فدا می‌كنند و همین راستا استان يزد و مجموعه محيط زيست استان، يک شهيد محيط‌بان را تقديم حريم سبز ميهن کرده است و همچنين در دفاع از محيط زيست اين استان دو جان‌باخته در حين مأموريت، 13 محيط‌بان مصدوم و سه محيط‌بان جانباز را در كارنامه خود دارد.

نورانیان با اشاره به اينكه شهيد علی‌اكبر قنبری‌زاده يكصد و بيستمين شهيد محيط‌بان كشور است، از حضور خانواده معزز اين شهيد و سه محيط‌بان جانباز در اين كنگره ملی خبر داد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان یزد با بيان اينكه دولت سيزدهم در حوزه محيط زيست و ارتقای آن گام‌های مهمی برداشته است افزود: دولت سيزدهم به دنبال مردمی‌سازی محيط زيست است و بحث مشاركت و مردم پايه كردن محيط زيست در ديدگاه‌های مقام عالی سازمان و همچنين دولت مورد تأكيد است و خوشبختانه این دولت در تلاش برای بهبود شرايط محيط زيست كشور اقدامات ارزنده‌ای را داشته است.

وی ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم برجسته‌سازی و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از ارزش‌های معنوی و ذاتی محیط زیست و طبیعت کشور تأکید کرد و با اشاره به وجود ۱۲۲ شهید و جان‌نثار و ۴۸ جانباز احراز شده بر اساس معیارهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خانواده محیط زیست کشور گفت: برگزاری این کنگره نقطه عطفی برای ابراز و شناساندن بیشتر مظلومیت مدافعان و حافظان سبزپوش در قالب شغل محیط‌بانی است، و امید است با برگزاری این کنگره بتوان بخشی از زحمات، از جان‌گذشتگی و ایثار این عزیزان برای جامعه بازگو شده و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های آنان گام های بیشتری برداشته شود.

انتهای پیام
captcha