ضرورت تعامل مؤثر ادارات در اجرای سی‌امین اجلاس سراسری نماز
کد خبر: 4183423
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

ضرورت تعامل مؤثر ادارات در اجرای سی‌امین اجلاس سراسری نماز

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: ادارات و دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نماز با ستاد اقامه نماز همکاری مستمر و مؤثر داشته باشند.

جلسه هماهنگی ضرورت تعامل موثر ادارات در اجرای سی امین اجلاس سراسری نمازبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌‌شکر عبدی، دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، روز گذشته، ۳۰ آبان‌ماه در کمیسیون تخصصی نماز در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی از برگزاری اجلاس سراسری نماز در اواخر آذرماه خبر داد و گفت: جلسه کمیسیون تخصصی سی امین اجلاس سراسری نماز در ادارات اردبیل و ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه به میزبانی استان زنجان گفت: قرار بر این است پیش از برگزاری اجلاس سراسری در نیمه دوم آذرماه پیرامون شناخت موضوعات و مشکلات مرتبط با نماز نسل نو در سطح ملی و استانی، کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شود.

عبدی هدف از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اجلاس سی‌ام را شناسایی مشکلات، مسائل و موانع رونق نماز در مدارس، دانشگاهها، مساجد مطرح کرد و افزود: در این کمیسیون‌ها راهکار‌های عملی درونی‌سازی فرهنگ نورانی نماز در بین نسل نو با استفاده از مطالعات کارشناسی و با کمک افراد صاحب نظر، شناسایی و سپس متناسب با وظایف و ماموریت دستگاه‌ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در ادامه تأکید کرد: اعضای کمیسیون تخصصی متشکل از مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز و اداره مشارکت‌های مردمی با حضور مؤثر در جلسات مربوطه نسبت به شناسائی موانع و مشکلات و ارائه راهکار‌های عملی اقدام و گزارشی از فعالیت خود را به ستاد اقامه نماز استان اردبیل ارسال کنند.

عبدی تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به لحاظ ارتباط مستقیم با ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات باید دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات با محوریت به روز رسانی اطلاعات و آموزه‌های نوین مهارت‌های ارتباطی با نسل جدید برگزار کند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه ترویج نماز در جامعه، گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تمام ظرفیت‌ها اعم از روحانیون، مبلغین، فعالان فرهنگی و تبلیغی، آماده همکاری همه جانبه در خصوص حضور شایسته در اجلاس سراسری نماز در آذرماه است.

انتهای پیام
captcha