کنگره‌ شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4183619
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷

کنگره‌ شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه برگزاری کنگره‌ استانی شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری در دست برنامه‌ریزی است، به تشریح اهم اقدامات ستاد برگزاری این کنگره پرداخت.

ستاد استانی کنگره شهدای دانشجومعلم چهارمحال و بختیاری

ذبیح‌الله کاوه، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر که برگزاری «کنگره‌ استانی شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری» در دست برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: در همین راستا، روز گذشته اول آذرماه نشست هماهنگی ستاد این کنگره با حضور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش در پردیس بحرالعلوم دانشگاه فرهنگیان تشکیل و بر برگزاری هر چه با شکوه‌تر این کنگره شهدا تأکید شد. برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجومعلم کشور نیز در دستور کار قرار گرفته که امسال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با ذکر اینکه ۱۰ گام اصلی در راستای برگزاری اجلاسیه استانی شهدای دانشجومعلم پیش روی اعضای ستاد ترسیم شد، ادامه داد: در گام نخست، سند لاله‌های شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری که طی سه سال گذشته توسط خادمان شهدا جمع‌آوری و تدوین شده بود، از سوی ستاد مورد تأیید قرار گرفت.

کاوه افزود: گام دوم این بود که آرشیو فیزیکی و الکترونیک شهدای دانشجومعلم نیز تهیه شود که در دست تکمیل است؛ معرفی شهید منتخب، گام سوم ستاد است که در همین راستا شهدای والامقام «فاطمه اسدیان» و «بهزاد مهری» منتخب واحد بانوان دانشگاه فرهنگیان و شهدای والامقام «حفیظ‌الله رفیعی» و «غلامرضا طادی» منتخب واحد آقایان هستند.

وی گام چهارم را ناظر بر دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دانشجومعلم مطرح کرد و توضیح داد: تاکنون، ۱۴ دیدار در سراسر استان انجام گرفته و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای سایر دیدارها در دست انجام است. در گام پنجم، باید اطلاعات شهدای والامقام در سایت شهدای دانشجومعلم به نشانی halif.org بارگذاری می‌شد که این سایت با داده‌ها و اطلاعات لازم تکمیل شده است. در گام بعدی نیز کیفیت‌بخشی تصاویر شهدا در دستور کار است که بخشی انجام شده و مابقی کار ادامه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تولید محتوای رسانه‌ای در مسیر برپایی کنگره استانی شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا باید توليداتی از وصایا و خاطرات و زندگی‌نامه این شهدا از سوی کمیته روابط عمومی کنگره تهیه و منتشر شود. در گام بعدی نیز اقدامات فرهنگی و تدوین نقشه راه در دستور کار قرار می‌گیرد و هر کدام از پردیس‌ها می‌توانند برنامه‌های فرهنگی متنوع نظیر یادواره‌های پردیس و خانگی، غبارروبی و زیارت دسته‌جمعی، برپایی ایستگاه‌های تربیتی و فرهنگی، اجرای پویش‌های مختلف و... را اجرایی کنند. 

کاوه تصریح کرد: تألیف فرهنگ‌نامه شهدا در گام بعدی قرار دارد که در این راستا، تألیف این فرهنگ‌نامه تا نیمه آذرماه به پایان می‌رسد و پس از اقدامات تکمیلی منتشر خواهد شد. گام دهم کار نیز برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجومعلم استان است که احتمالاً در بهمن یا اسفند امسال برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه اسامی ۴۱ شهید دانشجومعلم چهارمحال‌وبختیاری احصا شده است، افزود: مشخص شده که این شهدای والامقام دانشجومعلم هستند و همین، زمینه برگزاری اجلاسیه استانی را برای ما فراهم کرد. 

کاوه در پایان گفت: اگرچه یادواره‌های شهدای دانشجومعلم به صورت منظم در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود اما مقرر شد این کنگره و اجلاسیه استانی جامع برای تمامی شهدای دانشجومعلم همزمان با کنگره ملی این شهدا در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha