آزمون مجدد حافظان قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4183689
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
با حضور ۹ بانو؛

آزمون مجدد حافظان قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

آزمون مجدد مرحله شفاهی هجدهمین دوره «طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» امروز با حضور ۹ بانوی حافظ قرآن کریم در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آزمون مجدد مرحله شفاهی هجدهمین دوره «طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» امروز دوم آذرماه با حضور ۹ بانوی حافظ قرآن کریم در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در جریان برگزاری این آزمون به خبرنگار ایکنا گفت: آزمون مجدد شفاهی با حضور ۹ حافظ که برای این آزمون ثبت‌نام کرده بودند، امروز با داوری «مریم قاسمی» و «سمیه کاظمی» برگزار شد.

کارگر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در مرحله شفاهی در اواخر تیرماه که به هر دلیلی از این مرحله نمره لازم را کسب نکرده و حائز مدرک نشده بودند، این فرصت را یافتند که بار دیگر در آزمون شفاهی مجدد یا اصطلاحاً تجدیدی شرکت داده شوند و شرط ورود به آزمون، ثبت‌نام و اعلام آمادگی برای آزمون بود.

وی افزود: بر این اساس، از ميان حافظانی که نتوانستند مدرک تخصصی را اخذ کنند، ۹ نفر برای حضور در آزمون شفاهی مجدد اعلام آمادگی و در سامانه ثبت‌نام کردند که بر طبق جدول زمان‌بندی استان‌ها، حافظان چهارمحال‌وبختیاری امروز این آزمون را می‌گذرانند. درواقع امسال برای نخستین بار و به منظور رفاه حال حفاظ، طرح آزمون مجدد در سراسر کشور اجرا شده است.

کارگر با بیان اینکه از سال آینده بر طبق تصمیم شورای عالی حفظ سازمان دارالقرآن آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ۲ بار در سال برگزار خواهد شد، توضیح داد: این موضوع امکان بهتری به حافظان می‌دهد تا با آمادگی بهتر در این آزمون شرکت و نتیجه مورد نظر را کسب کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: در این دوره از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در مرحله شفاهی با راهیابی ۶۶ حافظ قرآن شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا به این مرحله در تیرماه برگزار شد و در مجموع، ۲۲ حافظ توانستند مدرک را اخذ کنند. 

کارگر ادامه داد: از این تعداد، ۹ حافظ مدرک درجه پنج، ۲ حافظ مدرک درجه چهار و ۹ حافظ نیز مدرک درجه سه اخذ کردند؛ همچنین «اعظم همتیار» و «نرگس نجفی شلمزازی» جهت شرکت در آزمون اخذ مدرک درجه یک، حائز نمره لازم شدند.

انتهای پیام
captcha