سومین جایزه کتاب سال در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4184221
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

سومین جایزه کتاب سال در کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری سومین جایزه کتاب سال در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۲ انتشاراتی در کردستان در راستای چاپ و نشر کتاب فعالیت می‌کنند.

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، پنجم آذر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: مجوز چاپ و نشر ۲۰۸ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در استان کردستان صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این عناوین شامل ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب بوده است، افزود: از این تعداد کتاب‌های چاپ شده در استان کردستان ۱۱۶ عنوان آن به زبان کُردی چاپ شد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از صادرات سالانه یک میلیون جلد کتاب از مرز باشماق مریوان خبر داد و بیان کرد: برگزاری پنجمین نمایشگاه کتاب در سلیمانیه عراق در هفته گذشته فرصتی مناسب برای شناساندن محصولات فرهنگی استان کردستان به اقلیم کردستان عراق است.

وی از برگزاری سومین جایزه کتاب سال در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۸۲ انتشاراتی در کردستان در راستای چاپ و نشر کتاب فعالیت می‌کنند و این استان در زمینه خرید کتاب رتبه چهارم تا پنجم کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha